پیش بینی رشد درآمدی بازار جهانی صنعت پتروشیمی

پیش بینی رشد درآمدی بازار جهانی صنعت پتروشیمی
میزان تولید بازار جهانی پتروشیمی 490.5 میلیون تن در سال 2014 بوده و انتظار می رود تا سال 2022 به رشدی معادل 5.1 درصد برسد.

به گزارش نیپنا به نقل از گلوب نیوزوایر، سان فرانسیسکو، بر اساس گزارش مرکز تحقیقات بازار پتروشیمی انتظار می رود که میزان درآمد جهانی صنعت پتروشیمی تا سال 2022 به 758.3 میلیارد دلار برسد

با توجه به گزارش جدید مرکز تحقیقات بازار به دلیل در دسترس بودن مواد اولیه ارزان از طریق خاورمیانه انتظار می رود که تأثیر مثبتی بر رشد بازار داشته باشد از طرفی دیگر رونق تولیدات گازی شرکت شیل در شمال امریکا فعالیتهای سریع E & P در چین نقش بیشتری در بازار داشته است. 

البته نوسانات قیمت انرژی و نفتا و بی ثباتی سیاسی در اوپک و فاصله تقاضا با میزان عرضه خوراک چالش های کلیدی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات پتروشیمی به بازار است.

در سال 2014 اتیلن با دارا بودن 28.4 درصد از حجم کل بازار بیشترین محصولی بود که در این صنعت تولید شده بود. اما با توجه به افزایش تقاضا صنعت بسته بندی به پلی اتیلن انتظار می رود که در آینده تولید این محصول بیشتر از اتیلن باشد. سهم پروپیلن از بازار در سال 2014 در حدود 15 درصد بوده و انتظار می رود که میزان تولید متانول تا سال 2022 به حدود 8.1 درصد برسد. رشد تقاضا برای متانول در صنعت الفین ها  نیز موجب افزایش تولید این محصول در آینده نزدیک خواهد بود.

چین به عنوان عمده ترین مصرف کننده محصولات پتروشیمی در سال 2014 در حدود 26.7 درصد از مصرف جهانی را بر عهده داشت. رشد تقاضا چین برای محصولات مختلف پلاستیکی مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن، پلی اتیلن ترفتالات (PET) و پلاستیک که بخش داخل تامین می شود و انتظار می رود که چین تا سال 2022 شاهد رشد صنعت پتروشیمی خود تا 6.2 درصد باشد.

دیگر کشورهای آسیایی مانند هند، اندونزی، تایلند و ویتنام نیز انتظار می رود تا شاهد دستاوردهای قابل توجهی در صنعت پتروشیمی باشند و سهمشان از بازار فروش افزایش یابد.

۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۱۸
تعداد بازدید : ۱,۰۲۵