استمرار کاهش بودجه بی پی در واکنش به افت قیمت نفت

استمرار کاهش بودجه بی پی در واکنش به افت قیمت نفت
شرکت بی پی برای سازگار شدن با استمرار دوره کنونی افت قیمت نفت، باز هم بودجه خود را کاهش می دهد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، شرکت بی پی اعلام کرد که در واکنش به طولانی شدن دوره کنونی افت قیمت نفت و همچنین برای پرداخت بدهی ٥٤ میلیارد دلاری خود در پی حادثه نشت نفت در آمریکا، برای سومین دوره پیاپی هزینه های خود را کاهش می دهد و داراییهای خود را به فروش می گذارد.

بی پی که پس از حادثه نشت نفت در خلیج مکزیک در سال ٢٠١٠ میلادی تا کنون حدود ٥٠ میلیارد دلار از داراییهای خود را واگذار کرده است، پیش بینی کرد که در سال ٢٠١٦ نیز حدود سه میلیارد و ٥٠٠ میلیون دلار از فروش داراییهای خود درآمد داشته باشد.

در یک سال گذشته، شرکتهای نفتی به شدت پرداختها و هزینه های عملیاتی خود را کاهش داده اند تا افت درآمد ناشی از سقوط قیمت نفت را جبران کنند. این سیاستها سبب نابودی هزاران فرصت شغلی و متوقف شدن بسیاری از پروژه ها شده است.

باب دادلی، مدیر عامل بی پی، با اشاره به شفاف شدن میزان بدهیهای این شرکت به دولت آمریکا به دلیل نشت نفت، گفت: اکنون بالاخره شرائط عادی به شرکت بی پی بازگشته است و می توانیم همچون دیگر شرکتهای نفت و گاز رفتار کنیم.

واکنش بازارهای سهام به برنامه های اخیر بی پی مثبت بوده و ارزش سهام این شرکت ١,١ درصد افزایش داشته است.

با وجود افت کنونی قیمت نفت در بازارهای جهانی، بی پی موفق شد در سه ماهه سوم سال جاری میلادی تولید نفت و گاز خود را افزایش دهد، به گونه ای که اکنون سطح تولید این شرکت به دو میلیون و ٢٤٢ هزار بشکه معادل نفت رسیده است.
۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۲۶
تعداد بازدید : ۹۴۳