در سال جاری: 45 هزار تن سازه دریایی در خلیج فارس نصب می شود

در سال جاری: 45 هزار تن سازه دریایی در خلیج فارس نصب می شود
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران از نصب 45 هزار تن سازه دریایی در خلیج فارس در سال 91 خبر داد و گفت : حجم پروژه های اجرا شده از سوی این شرکت در سال گذشته حدود 1.8 میلیارد دلار بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،'علی طاهری مطلق' امروز چهارشنبه و در دومین نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت گاز،پالایش و پتروشیمی ، حفاری چاه ها، ساخت جکت و سازه ها و لوله گذاری در دریا برای انتقال گاز به پالایشگاه ها و ساحل را سه محور فعالیت های شرکت عنوان کرد و گفت:در سال گذشته شاهد جهش 200 درصدی در اجرای پروژه های این شرکت بودیم.

مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران با بیان اینکه در بخشهای لوله گذاری و مهندسی به خودکفایی کامل دست یافتیم، تصریح کرد:با وجود محدودیت های مالی سال گذشته در مجموع سال خوبی بود و رفته رفته و با اندوخته شدن تجارب وابستگی به خارج هم کمتر می شود.

وی ابراز امیدواری کرد سال جاری با توجه به تامین منابع مالی مورد نیاز و تلاش های وزیر نفت در این زمینه شرایط خوبی از نظر مالی ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به تامین تجهیزات پروژه های فازهای 35 ماهه پارس جنوبی گفت: نخستین جکت پروژه های فازهای 35 ماهه در فاز 21 از سوی شرکت تاسیسات دریایی ساخته شد که این جکت در ماه جاری در محل نصب و امروز نیز عملیات نصب جکت فاز 19 در دریا آغاز شد.

مدیر عامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با اشاره به فعالیت های این شرکت در بندر خرمشهر اظهار داشت: چهار هزار نفر در این بندر مشغول به کار شده اند و بیش از 90 درصد از این نیروها بومی هستند و حتی آموزشگاه ایجاد شده تا نیروهای بومی در آنجا آموزش ببینند.

طاهری مطلق با بیان اینکه ظرفیت لوله گذاری در سال 1389 حدود 350 کیلومتر بود خاطرنشان کرد:برنامه ریزی لوله گذاری برای سال جاری 625 کیلومتر لوله گذاری است.

وی با بیان اینکه روزانه قابلیت پنج کیلومتر لوله گذاری در این شرکت وجود دارد اضافه کرد:با توجه به ظرفیتهای خالی که در شرکت وجود دارد،به هر میزان که پروژه به ما ابلاغ شود، امکان اجرای آن را داریم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، جمع کل سازه های ساخته شده در سال گذشته در یارد خرمشهر را 25 هزار و 500 تن اعلام و تصریح کرد: در سال جاری نصب 45 هزار تن تجهیزات برنامه ریزی شده است.

** هیچ مشکلی در تامین قطعات و اقلام مورد نیاز نداریم

طاهری تصریح کرد: در زمینه برنامه های شرکت در تامین تجهیزات بخش خشکی جلو هستیم و برای تامین و ساخت تجهیزات دریایی نیز هیچ مشکلی نداریم.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران همچنین ارزش کالاهای خریداری شده از سوی این شرکت در سال 90 را بیش از 800 میلیون یورو اعلام کرد و افزود: سال گذشته 500 پکیج کالا خریداری شد و در حال حاضر هم هیچ مشکلی در تامین کالاها و اقلام مورد نیاز، نداریم.

طاهری مطلق حجم پروژه های اجرا شده از سوی این شرکت در سال گذشته را حدود 1.8 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود حجم اجرای پروژه ها در این مجموعه در سال 91 افزایش یابد.

این مقام مسئول، پیشرفت اجرایی پروژه های نفت و گاز فراساحلی در هند را مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: در آینده نزدیک اجرای پروژه های جدید نفتی در کشورهای حوزه آمریکای جنوبی، آسیای میانه و آفریقا در دستور کار قرار گرفته است و با توسعه فعالیت های خود به یکی از رقبای اصلی شرکت های بزرگ بین المللی تبدیل خواهیم شد.

** حفاری 33 حلقه چاه در مناطق مرزی کشور

همچنین در این نشست معاون مهندسی و تامین شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران گفت: برای نخستین بار حفاری 30 حلقه چاه در میدان رشادت به صورت یکپارچه به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی واگذار شد.

به گفته 'غلامعباس جوکار' بر اساس برنامه، پس از انجام حفاری، ظرفیت تولید نفت در میدان رشادت از هشت تا 10 هزار بشکه به 70 هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

وی ارزش قرارداد حفاری 30 حلقه چاه در میدان رشادت را 264 میلیون یورو اعلام و تصریح کرد: زمان اجرای این پروژه 44 ماه در نظر گرفته شده است و بر اساس پیش بینی زودتر از این زمان به بهره برداری خواهد رسید، ضمن آن که دکل حفاری مورد نیاز در این پروژه از سوی شرکت فلات قاره تامین و اردیبهشت ماه در محل مستقر خواهد شد.

جوکار، حفاری 33 حلقه چاه در مناطق مرزی کشور را از دیگر پروژه های این شرکت در بخش خشکی معرفی و تصریح کرد: مناقصه واگذاری این پروژه از سوی شرکت مناطق مرکزی برگزار شده و هم اکنون در مراحل نهایی است.

۲۴ فروردین ۱۳۹۱ ۱۳:۴۴
تعداد بازدید : ۱,۵۶۹