رکورد تولید پالایشگاه چهارم پارس جنوبی به مرز ٣ میلیارد مترمکعب رسید

رکورد تولید پالایشگاه چهارم پارس جنوبی به مرز ٣ میلیارد مترمکعب رسید
پالایشگاه چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی با افزایش تامین خوراک پالایشگاههای اول، دوم و پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی تا مرز دو میلیارد و ٩٢٦ میلیون مترمکعب، رکورد جدیدی در تولید گاز ثبت کرده است.

مدیر پالایشگاه چهارم شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: با وجود اجرای تعمیرات اساسی در مرداد و شهریورماه امسال، آمارهای تولید حاکی از این است که در شش ماه نخست سال، مقدار گاز ارسالی به پالایشگاه اول، ٣٣,٧ درصد، پالایشگاه دوم ٣.٧ درصد و پالایشگاه پنجم ١٧.٨٩ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش داشته است.

غلامرضا بهمن ‌نیا افزود: در بازه زمانی یادشده، از سوی پالایشگاه چهارم ٩٣٥,٢ میلیون مترمکعب گاز به پالایشگاه اول، یک میلیارد و ١١٦ میلیون مترمکعب به پالایشگاه دوم و ٨٧٤.٦ میلیون مترمکعب به پالایشگاه پنجم تحویل شده است.

افزایش ٢٠ درصدی تولید پروپان

وی با اشاره به افزایش تولید دیگر محصولهای این پالایشگاه تصریح کرد: در شش ماه امسال، تولید پروپان ٢٠ درصد و تولید بوتان نیز ١٦ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

افزایش ٧١ درصدی صادرات بوتان

بهمن‌نیا ادامه داد: دریافت، نگهداشت و صادرات محصول بوتان پالایشگاه سوم و پنجم برای جلوگیری از توقف تولید محصول بوتان در این پالایشگاه‌ها نیز نسبت به مدت مشابه سال پیش، افزایش ٧١,٤٩ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با تاکید بر مساله‌ حفاظت از محیط زیست به عنوان یکی از اولویتهای اساسی پالایشگاه چهارم گفت: مصرف گاز (سوخت) نیز در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش، حدود دو درصد کاهش یافته و این در حالی است که در همین بازه زمانی شاهد کاهش حدود ٥٩ درصدی مشعل‌ سوزی و ١٩ درصدی متوسط COD نیز بوده ‌ایم.

مدیر پالایشگاه چهارم با اشاره به حرکت این پالایشگاه در مسیر توسعه‌ پایدار و سبز اعلام کرد: اگر جامعه، کارکنان و محیط زیست را به عنوان مولفه‌‌های اصلی پیش رو داشته باشیم، حمایت از آنها باعث تولید پایدار و روزافزون خواهد شد و این مهم سرلوحه‌ مجموعه‌ این پالایشگاه برای کار و فعالیت در صنعت است.

۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۲۹
تعداد بازدید : ۱,۰۳۴