جزییات تامین مالی پتروشیمی آبادان از بورس کالای ایران

اوراق سلف استاندارد پی وی سی شرکت پتروشیمی آبادان برای تامین سرمایه در گردش این شرکت از شنبه هفته آینده از طریق بورس کالای ایران منتشر می شود.

به گزارش شانا، عرضه اولیه اوراق سلف استاندارد PVC شرکت پتروشیمی آبادان به روش " عرضه گسترده با قیمت ثابت" تا سقف ۹۵۰۰ تن و با قیمت ۲۶.۳۱۶ ریال به ازای هر کیلوگرم ( ۱۳.۱۵۸.۰۰۰  ریال به ازای هر قرارداد) ، از طریق شبکه کارگزاران بورس کالای ایران در روز شنبه ( ۹ آبانماه) امسال انجام می شود و معاملات ثانویه آن از  ۲۳ آبانماه امسال تا ۹ آبانماه سال ۹۵ ادامه می یابد.

معاملات قراردادهای سلف موازی در دو مرحله "عرضه اولیه" و "معاملات ثانویه" صورت می‌پذیرد. به این معنا که عرضه‌کننده در مرحله "عرضه اولیه" کل دارایی پایه را در قالب عرضه گسترده به خریدارن عرضه می‌کند.

پس از عرضه اولیه، معاملات وارد مرحله "معاملات ثانویه" می‌شود که طی آن مشتریانی که قبلا در عرضه اولیه اقدام به خرید دارایی در قالب سلف استاندارد کرده‌اند می‌توانند در نقش فروشنده، اقدام به فروش آن کنند.

معاملات عرضه اولیه

عرضه اولیه به روش عرضه گسترده با قیمت ثابت صورت می پذیرد. حجم عرضه اولیه حداکثر ۱۸.۰۰۰ تن است به شرط آن که ارزش کل اوراق از ۵۰۰.۰۰۰ میلیون ریال بیشتر و کمتر نباشد. عرضه اولیه در دو نوبت ۹ و ۲۳ آبانماه ۹۴ و در هر نوبت، اوراق به ارزش ۲۵۰.۰۰۰ میلیون ریال عرضه می گردد. اندازه هر قرارداد یک برگه معادل ۰.۵ تن بوده و سقف حجم هر سفارش نامحدود است. مدت قرارداد یک سال از تاریخ عرضه اولیه است.

معاملات ثانویه

معامله های ثانویه از طریق شبکه کارگزاران دارای مجوز معاملات سلف استاندارد و براساس ضوابط بورس کالا، ۱۰ روز پس از پایان مهلت عرضه اولیه در هر نوبت صورت می پذیرد. بازارگردان، در طول دوره عمر اوراق موظف است ضمن عملیات بازارگردانی، تقاضاهای فروش این اوراق را در حداقل قیمت تضمین شده( قیمت اوراق در عرضه اولیه به علاوه ۲۳ درصد سود سالیانه و روزشمار) برای هر برگه و بر اساس دستورعمل معاملات کالا و اوراق بهادار مبتنی بر کالا در بورس کالای ایران، خریداری کرده و تقاضاهای خرید اوراق  موازی استاندارد موضوع این امیدنامه را نیز تا سقف اوراق در اختیار به متقاضیان آن عرضه کند.

نقد شوندگی اوراق قبل از سررسید

شرکتهای تامین سرمایه ملت و تامین سرمایه آرمان به عنوان بازارگردان براساس مدل تضمین حداقل قیمت، نقدشوندگی اوراق سلف پی وی سی را قبل از سررسید تعهد کرده و در طی دوره معاملات ، اوراق مذکور را با نرخ ۲۳ درصد به صورت سالانه و روزشمار به علاوه قیمت اوراق در عرضه اولیه، بازخرید می کنند.

اوراق سلف استاندارد پی وی سی شرکت پتروشیمی آبادان

بورس کالا

۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۵۷
تعداد بازدید : ۴۳۵