تولید 388 هزار تن محصول استراتژیک در پتروشیمی تندگویان

تولید 388 هزار تن محصول استراتژیک در پتروشیمی تندگویان
پتروشیمی شهیدتندگویان به عنوان بزرگترین تولیدکننده PET و PTA در ایران در نیمه نخست امسال بیش از 388 هزار تن محصول تولید کرده است.

به گزارش نیپنا، با ظرفیت اسمی تولید سالانه 1.5 میلیون تن محصول توانست در شهریور ماه امسال با وجود مشکلات زیاد همچون کمبود خوراک حدود 60 هزار تن (1.47 درصد از کل) محصول روانه بازارهای داخلی و خارجی کند.

این پتروشیمی در شهریور ماه امسال بیش از 2.5 هزار تن و در مجموع نیمه نخست سال بیش از 40 هزار تن محصول خود را صادر کرده است، ضمن آن که با عرضه 196 هزار تن محصول در بازار داخلی در نیمه نخست امسال 5.4 درصد از بازار را به خود اختصاص دهد.

محصولاتی استراتژیک همچون اسید ترفتالیک خالص، پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری، پلی اتیلن ترفتالات گرید الیاف، پلی اتیلن ترفتالات گرید فیلم و پلی اتیلن ترفتالات گرید آمورف در پتروشیمی شهید تندگویان تولید می شود.

اسید ترفتالیک یکی از مهمترین مواد اولیه برای تولید رزین های پلی اتیلن ترفتالات است که روند رشد تولید و مصرف آن در جهان بسیار چشمگیر بوده است.

پلی اتیلن ترفتالات نیز از مهمترین مواد اولیه پلی استرهای قابل استفاده در تولید الیاف برای صنایع نساجی، صنایع تولید فیلم های پلاستیکی، تولید انواع بطری های نوشابه، قوطی و ظروف مورد استفاده در بسته بندی مواد غذائی، داروئی و بهداشتی است که از روند رشد تولید و مصرف زیادی بر خوردار است.

۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۶:۰۱
تعداد بازدید : ۴۷۶