ایلام قطب سوم صنعت پتروشیمی کشور

ایلام قطب سوم صنعت پتروشیمی کشور
استاندار ایلام در نشست با مدیران پتروشیمی ایلام گفت: شرکت پتروشیمی ایلام چشم و چراغ استان است.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی ایلام ،محمدرضا مروارید ؛استاندار ایلام به همراه معاونین و مدیران استان از مجموعه پتروشیمی ایلام بازدید کردند.

استاندار ایلام به بازدید سال گذشته ازمجموعه پتروشیمی ایلام اشاره کرد و با بیان اینکه در آن زمان مقدار کمی از اسکلت فلزی واحد الفین نصب شده بود و بخشی از تجهیزات مورد نیاز این واحد خریداری شده بود، گفت: در طول یک سال گذشته این پروژه کاملا در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته که باید از  مهندس دانشی و همکاران ایشان تشکر کنیم.

مهندس مروارید ادامه داد:پروژه پتروشیمی ایلام بیش از 10 سال است که عملیات اجرایی آن آغاز شده و با توجه به مشکلاتی که بر سر راه این مجموعه قرار داشته است هم اکنون 5 سال از زمان بندی اولیه عقب است.

وی عمده ترین مشکل بر سر راه پتروشیمی ایلام را مالکیت ها و تغییرات در سالهای گذشته عنوان کرد و افزود:تغییر عمده ای که پارسال در مدیریت شرکت انجام شد و شرکت ایرانیان و بعد هلدنیگ خلیج فارس در راس پروژه قرار گرفتند، تحرک خیلی خوبی در این مجموعه آغاز شد و ما امیدواریم که فاز دوم مجتمع بر اساس برنامه تعریف شده به موقع تحقق یابد.

این مقام ارشد استان، تحریم ها را یکی دیگر از مشکلات پیش روی واحدهای صنعتی و بوپژه پتروشیمی ایلام عنوان کرد و افزود:خوشبختانه در دوران پسا تحریم، پتروشیمی سریعتر از سایر واحدهای صنعتی توانست با ارتباط وتعامل با کشورهای اروپایی قطعات مورد نیاز خود را تامین نماید و بر بخشی از مشکلات فائق آید.

استاندار ایلام به پیشرفت 68 درصدی واحد الفین پتروشیمی ایلام اشاره کرد و گفت: حوزه نفت، گاز و پتروشیمی اصلی ترین ظرفیت های استان ایلام هستند و در این راستا رایزنی های خوبی با مهندس زنگنه ؛ وزیر نفت انجام شده است.

وی با بیان انیکه مجموعه دولت  و وزارت نفت به دنبال این هستند که صنعت پتروشیمی در ایلام به قطب سوم این صنعت در کشور بعد از عسلویه و ماهشهر تبدیل شود تصریح کرد: در این راستا عملیات اجرایی پتروشیمی دهلران و فاز دوم پالایشگاه گاز در روزهای آینده آغاز و یک پتروشیمی دیگر با همین مدل پتروشیمی ایلام در استان راه اندازی می شود.

مهندس مروارید ادامه داد: مطالعات در مورد صنایع پایین دستی پتروشیمی در وزارت نفت انجام شده و 10 پروژه برای این صنایع تعریف و معرفی شده است.

مدیریت ارشد استان در بخش دیگری از سخنان خود به درآمدزایی بسیار خوب استان از محل افتتاح فاز 2 (واحد الفین) پتروشیمی ایلام اشاره کرد و با بیان اینکه پتروشیمی ،نفت وگاز محور اقتصاد استان هستند خاطر نشان کرد : با افتتاح واحد الفین ، رفع مشکلات موجود و پرداخت بدهی های گذشته  این شرکت در سال یک میلیارد دلار درآمد خواهد داشت که رقم عمده ای در منطقه خواهد بود.

مروارید افزایش واحدهای پتروشیمی را یکی دیگر از نیارهای استان عنوان کرد و گفت:قطعا با بهره برداری از واحدهای جدید پتروشیمی  درآمد بالایی از این محل نصیب استان خواهد شد که شکوفایی و توسعه همه جانیه استان را به دنبال خواهد داشت و آینده امیدبخشی را برای استان ترسیم می کند.

وی از مجموعه مدیریتی و پرسنل شرکت پتروشیمی ایلام خواست که تمام توان و ظرفیت خود را برای راه اندازی واحد الفین در موعد مقرر (پایان سال 95) یا  پیش تولید  آن در دهه فجر سال آینده بکارگیری نمایند.

استاندار ایلام ادامه داد: با راه اندازی این واحد نه تنها مشکل خوراک و اتیلن در استان حل خواهد شد، بلکه این شرکت به عنوان صادر کننده اتیلن فرصت جدیدی  را فراروی استان ایجاد خواهد نمود.

وی به سوختن میعانات گازی در پالایشگاه گاز ایلام و هدر رفت سرمایه و مشکلات زیست محیطی ناشی از آن اشاره و اظهار امیدواری کرد: هرچه سریعتر فاز 2 شرکت پتروشیمی ایلام راه اندازی شود تا این خوراک در مدار تولید و مصرف قرار گیرد.

مهندس مروارید از پتروشیمی ایلام به عنوان بزرگترین واحد صنعتی استان نام برد و گفت: این شرکت چشم و چراغ استان است و بایستی همه مدیران با همدلی و همزبانی، همکاری های لازم را بویژه در بخش گاز ، مالیات، آب و فاضلاب و ...  با مدیران این شرکت بعمل آورند.

وی به آمار ارائه شده از نیروهای بومی شاغل در پتروشیمی ایلام اشاره کرد و افزود: درصد قابل قبولی از نیروهای بومی در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

 مهندس مروارید ادامه داد: قطعا در آینده با راه اندازی و توسعه واحدهای پتروشیمی در استان، باید نیروهای بومی بیشتری تربیت شوند که اولین پایگاه برای جذب و بکارگیری این نیروها پتروشیمی ایلام خواهد بود.

وی در پایان ضمن تقدیر وتشکر از مجموعه مدیران و پرسنل شرکت پتروشیمی ایلام ومجموعه هلدینگ خلیج فارس اظهار امیدواری کرد: بتوانیم از تجربیات و پتانسیل های این عزیزان در دیگر واحدهای پتروشیمی که در آینده در استان راه اندازی خواهند شد نیز استفاده بهینه نماییم.

۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۶:۰۲
تعداد بازدید : ۶۳۶