طرحهای کلیدی نفت به زودی صاحب سرمایه‌گذار می‌شوند/ معرفی 50 قرارداد جدید نفتی

طرحهای کلیدی نفت به زودی صاحب سرمایه‌گذار می‌شوند/ معرفی 50 قرارداد جدید نفتی
۵۰ پروژه نفت و گاز کشور برای پیدا کردن سرمایه‌گذار و نیز ادامه حیات توسعه‌ای در کنفرانس تهران به زودی معرفی می‌شوند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت نفت از اسفند سال 92 با برگزاری هم اندیشی قرارداد جدید نفتی ایران (IPC)  سعی کرده  عرصه را برای توسعه طرحهای استراتژی از جمله طرحهای توسعه‌ای و اکتشافی نفت و گاز فراهم کند. 

براساس این گزارش ماموریت صنعت نفت در اعمال حق حاکمیتی و مالکیتی نسبت به منابع و تاسیسات نفتی و گازی سراسر کشور ارتقای منافع درازمدت کشور از طریق بیشینه‌سازی درآمد های کشور حاصل از منابع نفت وگاز و فعالیت های جانبی و صیانت از این منابع است. 

بهره‌برداری کارآمد، اثربخش و با بیشترین ارزش افزوده از منابع نفت و گاز کشور و صیانت از آنها، برقراری و ارتقای تعامل موثر با بازیکنان ذینفع ملی، منطقه‌ای و جهانی و پیش‌بینی روند تحولات صنعت نفت در دنیا و انجام اقدامات لازم جهت حفظ منافع ملی کشور از سیاست‌های استراتژیک صنعت نفت است. 

معرفی مدل جدید قراراداد نفتی ایران (IPC) جهت اجرای برنامه‌های توسعه میدان‌های نفت و گاز و افزایش تولید کشور، معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بالادستی صنعت نفت و گاز ایران، بررسی نقش و جایگاه ذینفعان کلیدی داخلی و بین‌المللی در ساختارهای حقوقی و تشکیلاتی صنعت نفت ایران جهت جذب سرمایه‌گذاری‌ها و فناوری‌های لازم از طریق انعکاس آخرین وضعیت بازنگری  در قراردادهای بالادستی نفت و گاز و معرفی فرصت‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی صنعت نفت ایران را می‌توان از مهم‌ترین اهدف برپایی کنفرانس تهران ایران ذکر کرد.

طرحهای کلیدی نفت به زودی صاحب سرمایه‌گذار می‌شوند/ معرفی 50 قرارداد جدید نفتی

سید مهدی حسینی رئیس کمیته بازنگری قراردادهای نفتی ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ‌جوان، با تاکید براینکه فصل جدیدی از همکاری‌ها با صنعت بین‌المللی نفت باز شده است گفت: وزارت نفت تصمیم دارد به منظورافزایش ظرفیت های داخل کشور و حرکت به سوی بین المللی شدن این همایش را برگزارکند. 

وی درباره ضرورت افزایش توان شرکت های داخلی در کنار حضور شرکت های خارجی اظهار کرد: بخش خصوصی نباید به هیچ وجه نگران باشد و برعکس باید از این فرصت برای شناساندن خود به مجامع بین المللی بهره ببرندعلاوه بر این تمام زمینه های لازم برای قراردادهای جدید طراحی شده است تا صنعت داخلی همزمان در کنار شرکت های خارجی و در یک چارچوب ساختاری منظم رشد بکند و به جایی برسیم که بتوانیم در چارچوب آن ساختارها با شرکت هایی مثل شل، توتال و بقیه شرکت های بزرگ نفتی، توان خود را افزایش بدهیم و در کنار آنها یا به صورت مستقل در صحنه های بزرگ بین المللی حضور پیدا کنیم. 

حسینی گفت: از آن جا که ما معتقدیم صنعت نفت و گاز، ثروت و توسعه اقتصادی به همراه خواهد داشت، پروژه های نفت و گاز را تا حد امکان و به اندازه مورد نیاز معرفی می کنیم بنابراین با توجه به اهمیت این کنفرانس، ما معرفی ۵۰ پروژه توسعه ای و اکتشافی را  در کنفرانس تهران با هزینه های متفاوت را مد نظر قرار داده ایم. 

گفتنی است این کنفرانس با حضور مقامات عالی رتبه کشور و خارجی در روزهای 8و7 آذرماه سالجاری برگزار خواهد شد.
۹ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۱۴
تعداد بازدید : ۵۰۷