تاکید نعمت‌زاده بر توقف واردات کالای مصرفی از آمریکا

تاکید نعمت‌زاده بر توقف واردات کالای مصرفی از آمریکا
وزیر صنعت با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و تنفیض برجام و بیان الزامات برجام مبنی بر عدم مصرف کالاهای خارجی علی الخصوص کالاهای مصرفی آمریکایی تاکید کرد: راهبردهای وزارت صنعت معدن و تجارت بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری می باشد.

به گزارش پایگاه خبری اوپکس به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدرضا نعمت زاده در دیدار با حضرت آیت الله صفایی نماینده ولی فقیه در بوشهر با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و تنفیض برجام و بیان الزامات برجام مبنی بر ارتقاء توامندی داخلی بر تولید داخلی وعدم مصرف کالاهای خارجی علی الخصوص کالاهای مصرفی آمریکایی تاکید کرد: راهبردهای وزارت صنعت معدن و تجارت بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری میباشد

وزیرصنعت،معدن وتجارت همچنین گفت: ما هر جا که مسولیتی داشتیم همه را تشویق می کنیم که محصولات ساخت داخل را  استفاده نمایند.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تولید داخلی کشور افزود: فرهنگ مصرف کالای خارجی که در کشور نهادینه شده باید اصلاح شود و با محقق شدن این امر ظرفیت ایجاد اشتغال و درآمد برای جوانان فراهم می شود.
نعمت زاده یادآورشد:برنامه راهبردی 10 ساله این وزارتخانه تهیه و منتشر شده و با رفع موانع بین المللی روند اجرای آن سرعت می گیرد.
وی گفت:حدود یک سوم اقتصاد ملی در بخش صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.
وی بابیان اینکه در بخشی از واحدهای تولیدی مشکلاتی از سال های گذشته باقیمانده است یادآورشد: برای نمونه شرکت صدرا بوشهر(شرکت صنایع دریایی ایران) سال ها دچار مشکلاتی بود که با تصمیم های اخیر تحرک بهتری پیدا کرده است.
نعمت زاده با اظهارامیدواری برای تصویب لایحه منطقه آزاد بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق این امر منجر به رونق تولید داخلی و صادرات خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بیشتر رویکرد این وزارتخانه تکیه بر فعالیت بخش خصوصی و قرار گرفتن در کنار این بخش است.
وی با اشاره به اهتمام دولت برای کاهش تورم گفت:برای خروج از رکود نیز تصمیم هایی از سوی دولت و شورای پول و اعتبار گرفته شده که بانک مرکزی نیز قول مساعد به انجام آن تا پانزدهم ماه جاری داده است.
نعمت زاده ادامه داد: برای برون رفت از رکود، بانک ها نیز وام های بیشتری نسبت به سال پیش گذاشته اند ولی این امر جوابگو نیست و نیاز صنایع بیش از این میزان است.
وی با اشاره به منابع محدود بانک ها گفت: دولت نیز تصمیم هایی لحاظ کرده تا بتواند فراوانی عرضه منابع به واحدهای تولیدی را افزایش دهد.

۹ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۲۴
تعداد بازدید : ۴۸۸