حمایت پتروشیمی فجر از کنگره راهبردی نفت و نیرو

حمایت پتروشیمی فجر از کنگره راهبردی نفت و نیرو
مدیران شرکت پتروشیمی فجر که «صادرات برق به کشورهای منطقه» را در چشم انداز 97 خود ترسیم کرده اند، در کنگره راهبردی نفت و نیرو به رایزنی با مدیران ارشد وزارت نفت و نیرو پرداختند.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی فجر، با توجه به ارتباط فعالیتهای پتروشیمی فجر با صنایع نفت و نیرو، این شرکت به عنوان حامی، در کنگره راهبردی مرتبط با این صنایع شرکت کرد.

این کنگره با هدف بنیان گذاری و تداوم برگزاری منظم رویدادهایی برای بررسی این حوزه با نگاهی راهبردی و ایجاد و توسعه بستری مناسب جهت گردهمایی و تبادل آرای نخبگان و برجستگان این حوزه و بنیان نهادن رویدادی متوالی و پایا از تاریخ 27 الی 29 مهرماه در هتل المپیک تهران برگزار شد.

مدیران شرکت پتروشیمی فجر که صادرات برق به خارج از کشور را در چشم انداز سال 1397 خود دارند در حاشیه این کنگره در خصوص این موضوع و بهای سوخت با مدیران ارشد وزارت نفت و نیرو به رایزنی پرداختند.

در حاشیه این کنگره، نمایشگاهی نیز برای حضور و معرفی نمایندگان بخش­های خصوصی و دولتی و معرفی محصولات، خدمات و همچنین ارائه آخرین دستاوردهای تکنولوژی در این حوزه در نظر گرفته شده است. همراهی زمانی این نمایشگاه با کنگره این امکان را در اختیار شرکت­ کنندگان و شرکت­ها قرار می­دهد تا با مسئولیت صاحب­نظران و نخبگان در ارتباط مستقیم قرار گیرند. همچنین شرکت­های خارجی امکان معرفی توانمندی­ های خود را در این عرصه با حضور مسئولین و تصمیم­ گیران خواهند داشت.

کنگره راهبردی نفت و نیرو، حول محور اصلی تحولات مهم درکسب و کار انرژی مبتنی بر جهش های فناوری برگزار شد و موضوعات مرتبط با برق، بالادستی نفت، پتروشیمی و پالایش، گاز طبیعی، بهینه سازی مصرف سوخت، انرژی های نو و خودرو سرفصلهای کنگره را تشکیل داده بودند.

 ارتقای راندمان و ظرفیت توربین های گاز، هوشمندسازی شبکه توزیع، تغییر ساختار بازار برق، حفاریهای پیشرفته و هوشمند، لرزه­ نگاری، تولید در آبهای عمیق، شیل گاز و شیل نفت، تکنولوژی­ های جدید تولید، تبدیل اقتصادی گاز به پلی پروپیلن، افزایش چشمگیر ظرفیت الفینهای گازی، پتروپالایش، تبدیل ته ماندهای سنگین عملیات پالایش، افزایش راندمان­ ها و کاهش هزینه­ های گازی، مصرف انرژی در صنایع انرژی بر، توسعه ی صنعت ساختمان به سمت خانه سبز، انرژیهای نو: کاهش هزینهها و افزایش راندمان (خورشیدی و بادی)، مصرف CNG در خودروها، خودروهای هیبریدی و برقی و ارتقای راندمان ریز موضوعاتی بودند که این کنگره به آنها توجه داشت.

سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیران نفت، نیرو و روسای مجامع مهم انرژی جهان، ارائه مقالات تخصصی برگزیده، میزگردهای تخصصی، کارگاه های آموزشی، سمینارهای معرفی فرصتهای سرمایه گذاری، معرفی مدل جدید قراردادهای نفتی ایران، ملاقات های سازمان یافته با مدیران ارشد دولتی بخشهای نفت و نیرو، بازدید از نمایشگاه تخصصی، تورهای فنی و ایرانگردی فعالیتهایی بودند که در این کنگره صورت گرفت.

باشگاه نفت و نیرو به عنوان یک سازمان مردم نهاد متشکل از مدیران،کارشناسان ارشد، محققان و صاحبنظران در زمینه های راهبردی مدیریت، اقتصاد انرژی، فناوری، امور حقوقی و بازرگانی در حوزة نفت و انرژی در قالب فضایی غیرانتفاعی و غیرسیاسی برگزار کننده ی کنگره بود.

در پایان، با اهدای لوح یادبود، از شرکت پتروشیمی فجر به عنوان یکی از حامیان کنگره تقدیر به عمل آمد.

۹ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۵۶
تعداد بازدید : ۴۳۷