آمار دکلهای نفت آمریکا سبب شد قیمت نفت افزیش یابد

آمار دکلهای نفت آمریکا سبب شد قیمت نفت افزیش یابد
کاهش دوباره شمار دکلهای نفت فعال در آمریکا سبب شد که قیمت نفت افزایش یابد و نسبت به هفته گذشته و ماه گذشته بیشتر باشد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، استمرار افت شمار دکلهای نفت آمریکا نشان دهنده احتمال کاهش تولید این کشور در ماههای آینده است و همین  مسئله سبب شد که قیمت نفت در بازارهای جهانی از رشد هفتگی و ماهانه برخوردار باشد.

انتشار آماری جداگانه درباره افت تولید نفت خام آمریکا در ماه اوت که سومین افت ماهانه امسال به شمار می آید، از دیگر عوامل افت قیمت نفت بود.

برنت که شاخص اصلی بهای نفت در بازارهای جهانی است، با ٧٦ سنت افزایش، به ٤٩ دلار و ٥٦ سنت برای هر بشکه رسید که این قیمت سه درصد نسبت به هفته پیش از آن و دو درصد نسبت به ماه سپتامبر بیشتر بود.

قیمت شاخص نفت خام آمریکا نیز با ٥٣ سنت افزایش، به ٤٦ دلار و ٥٦ سنت برای هر بشکه رسید که حاکی از سه درصد رشد هفتگی و چهار درصد رشد ماهانه است.

رشد کمتر از انتظار سطح ذخیره سازی نفت خام و همچنین افت بیش از انتظار ذخیره سازی بنزین و گازوئیل در این کشور سبب شده است از چهارشنبه هفته گذشته تا کنون، قیمت نفت با روند افزایشی رو به رو باشد.

در هفته منتهی به ١٦ اکتبر، شرکتهای حفاری در آمریکا ١٦ دکل خود را تعطیل کردند به گونه ای که شمار دکلهای این کشور به ٥٧٨ عدد رسید که کمترین حد از سال ٢٠١٠ میلادی تاکنون است.
۹ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۱۵
تعداد بازدید : ۵۵۶