حضور315 شرکت خارجی از44 کشورجهان درهفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت ایران

حضور315 شرکت خارجی از44 کشورجهان درهفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت ایران
درحالی که کشورهای غربی تمام تلاش خود رابرای تحریم صنعت نفت ایران وقطع ارتباط شرکت های بین المللی نفتی با شرکت های ایرانی به کار بسته اند،315 شرکت خارجی از 44 کشور جهان برای کسب جایگاهی دراین صنعت، در هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی ایران شرکت می کنند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا،هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی فردا( دوشنبه 28 فروردین ماه ) به صورت رسمی با حضور مقام های ارشد کشور افتتاح می شود.

مشارکت شرکت های بین المللی نفتی از کشورهایی چون آمریکا، آلمان، انگلیس، ایتالیا ، کره جنوبی، مالزی، نروژ در این نمایشگاه، که همگی سابقه دیرینه فعالیت در صنایع نفت و مجموعه های وابسته به آن را دارند، نشان دهنده اهمیت صنعت نفت ایران در عرصه بین المللی و تلاش این شرکت ها برای کسب سهمی از این بازار است.

'اسحق رویور'، مدیر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در خصوص برگزاری این نمایشگاه گفت: تاکنون یک هزار و 255 شرکت داخلی و خارجی از 44 کشور جهان متقاضی حضور در این نمایشگاه هستند.

وی تصریح کرد که با وجود افزایش فشار تحریم ها علیه صنعت نفت کشور، تعداد کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه امسال از رشد 10 درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

وی گفت:از مجموع یک هزار و 255 شرکت کننده در این نمایشگاه، 940 شرکت‌کننده داخلی و 315 شرکت‌کننده خارجی هستند.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه هرساله با هدف بازشناسی آخرین دستاوردها و توانمندی‌های نوین در صنعت نفت و گاز، برقراری ارتباط نزدیک و ملموس‌تر بین دست‌اندرکاران این صنعت با همکاران داخلی و خارجی برگزار می‌شود، محور نمایشگاه امسال را ارتقای توان سازندگان داخلی عنوان کرد.

براساس اطلاعات منتشرشده ، درهفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی ایران ، شرکت هایی از 44 کشور اتریش، اسپانیا، امارات، انگلیس، ایتالیا، ایران، آلمان، ترکیه، سوئیس، چین، روسیه، سنگاپور، سوئد، فرانسه، کره جنوبی، مالزی، نروژ، هلند، هند، ازبکستان، استرالیا، اکراین، اندونزی، آمریکا، برزیل، پاکستان، تایلند، ترکمنستان، رومانی، زامبیا، ژاپن، سودان، عراق، عمان، فنلاند، قزافستان، کامرون، کانادا، کویت، لیبی، مراکش، مغولستان، مکزیک و نیجریه حضور خواهند داشت.

حضور و غیاب هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی نشان می دهد که کشورهای مالزی، نروژ،ازبکستان، اوکراین ،پاکستان ، ترکمنستان، زامبیا، سودان، عراق، عمان، قزافستان، کامرون، کویت، لیبی، مراکش، مغولستان، و نیجریه که در نمایشگاه سال گذشته حضور نداشتند، برای اینکه از رقبای خود باز نمانند و ارتباط نزدیکی با صنعتگران ایرانی برقرار کنند، خود را به هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت ایران رساندند.

مجموع فضای اختصاص داده شده به غرفه‌ های شرکت‌ های داخلی در این نمایشگاه 28 هزار و 623 متر مربع است که حدود 19 هزار و 500 متر آن در فضای بسته و 9 هزار و 123 متر در فضای باز است.

مجموع فضای اختصاص داده شده به غرفه‌های شرکت‌های خارجی 8 هزار و 377 متر است که حدود 7500 متر آن در فضای بسته و 877 متر در فضای باز است.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در روز 28 فروردین ماه افتتاح و بازدید آن برای عموم در روزهای 29 فروردین تا یکم اردیبهشت ماه از ساعت 9 صبح الی 16 بعداز ظهر آزاد است.

۲۸ فروردین ۱۳۹۱ ۰۱:۰۰
تعداد بازدید : ۱,۰۹۴