چشم انداز روشن صنعت پلاستیک و مواد شیمیایی مصر

چشم انداز روشن صنعت پلاستیک و مواد شیمیایی مصر
صنعت پتروشیمی مصر با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده با شتاب حال رشد و توسعه است.

به گزارش نیپنا به نقل از مصر دیلی نیوز، صنعت پلاستیک و مواد شیمیایی مصر در حال رشد و تبدیل شدن به بازیگر اصلی تولیدات صنعتی و صادرات مصر شده است و با توجه به افزایش تقاضای محصولات مختلف پتروشیمی توسط کشاورزان و تولیدکنندگان کالاهای مصرفی به احتمال زیاد در سالهای آینده نقش بزرگی در صنعت مصر خواهد داشت.

بر اساس این گزارش صنعت، تولیدات پتروشیمی مصر در حال حاضر حدود 3درصد تولید ناخالص داخلی کشور و 12 درصد از بخش صنعت به حساب می آید. سازمان توسعه صنعتی مصر، ارزش صنعت پلاستیک و پتروشیمی را در حدود 7.5 میلیارد دلار در سال گذشته اعلام کرده است .

افزایش تقاضای داخلی پلاستیک، موجب رشد بیشتر این صنعت می شود. مصرف سرانه پلاستیک در سال 2012 در حدود 25 کیلوگرم بود و با تقاضای رو به رشد 6 درصد در هر سال از سال 2006 روبرو بوده است این میزان مصرف از میانگین سرانه مصرف 16 کیلوگرم خاورمیانه بالاتر است و متوسط سرانه مصرف ​​اروپا نیز در حدود 136 کیلوگرم است  که این نشان دهنده افزایش میزان مصرف پلاستیک متناسب با رشد اقتصادی است.

پلاستیک وارداتی در حال حاضر تامین کننده 72٪ از مصرف داخلی است و تولید کننده محلی محصولات پتروشیمی سیدی کریر بقیه نیاز داخل را مرتفع می سازد از این رو اگر تولیدکنندگان داخلی در این زمینه کارهای خود را توسعه دهند امکان افزایش سهم ایشان از بازار داخل بیشتر خواهد شد.

فراتر از بازار داخلی، صنعت پلاستیک مصر رشد صادرات قابل توجهی داشته است . ارزش کل صادرات پلاستیکی مصر در سال 2014 با توجه به گزارش شورای صادرات مواد شیمیایی مصر با 21 درصد افزایش به 10.6 میلیارد  EGP یا 1.4 میلیارد دلار رسیده بود .

شرکت پلی استر هندی مصری، با ارزش فروش 1.5 میلیارد EGP و معادل 191.6 میلیون دلار بزرگترین صادر کننده بوده و بعد از آن شرکت پروپیلن و پلی پروپیلن مصر با درآمد صادرات 1.3 میلیاردEGP  معادل 166 میلیون دلار در جایگاه بعدی از نظر صادرات محصولات پلاستیکی قرار داشت.

۱۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۰۶
تعداد بازدید : ۴۶۷