با مذاکرات ایران و کویت صورت می گیرد : تعیین تکلیف برداشت از میدان نفتی آرش

با مذاکرات ایران و کویت صورت می گیرد : تعیین تکلیف برداشت از میدان نفتی آرش
مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره گفت: در ارتباط با برداشت از میدان آرش مذاکراتی در سطح وزارت امور خارجه ایران و کویت در حال انجام است که نتایج این مذاکرات، تکلیف چگونگی برداشت از این میدان را مشخص می کند.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا 'محمود زیرکچیان زاده' در نشست خبری خود گفت: دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی مثبت است که مشارکت را به جای رقابت مورد تاکید قرار داده تا با اجرای این شکل از ارتباط میان دو کشور تعامل هایی وسیع ایجاد شود.

مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره افزود: همزمان با مذاکرات ایران و کویت، لرزه نگاری سه بعدی انجام می شود، دکل حفاری اختصاص می یابد، طرح جامع توسعه (MDP) جدید آماده می شود و علاوه بر این، هم اکنون میزان سرمایه گذاری و شرح کار نیز مشخص شده است تا بعد از به نتیجه رسیدن مذاکرات مورد استفاده قرار گیرد.

زیرکچیان زاده تصریح کرد: در صورتی که مذاکرات به نتیجه برسد گاز این میدان به کویت صادر می شود و نفت آن نیز در کشور فرآورش می شود.

به گفته مدیر عامل شرکت نفت فلات قاره، بدیهی است اگر این مذاکرات به نتیجه نرسد ایران در میدان آرش نیز همچون میادین فرزاد A و B، اسفندیار و هنگام در میادین مشترک خود با عمان، امارات، عربستان و قطر از حق خود دفاع می کند.

۲۸ فروردین ۱۳۹۱ ۰۱:۰۴
تعداد بازدید : ۱,۰۳۰