انگلیسی‌ها برای سرمایه‌گذاری طولانی در ایران شرط گذاشتند

انگلیسی‌ها برای سرمایه‌گذاری طولانی در ایران شرط گذاشتند
معاون وزیر امور خارجه انگلیس گفت: شرکت‌های انگلیسی برای سرمایه گذاری طولانی مدت در ایران برنامه دارند از این رو باید اطمینان حاصل شود که ساز و کارهای مطمئنی برای تضمین سرمایه‌گذاریهایشان وجود دارد.

 به گزارش خبرگزاری تسینم به نقل از سایت خبری وزارت نفت، صبح امروز (یکشنبه، 10 آبان ماه) معاون وزیر امور خارجه انگلیس برای بررسی راه‌های گسترش همکاری دو کشور در زمینه نفت و گاز، به دیدن معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت آمد. در این دیدار امیرحسین زمانی نیا با لرد فرانسیس ماود که همزمان مسئولیت وزیر مشاور در امور بازرگانی و سرمایه گذاری را به عهده دارد، گفتگو کرد.

معاون وزیر خارجه انگلیس را در این دیدار نمایندگانی از شرکتهای بی.پی، او.تی.سی، پتروفک و برخی از مدیران ارشد بخش انرژی این کشور همراهی کردند.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در این دیدار به برگزاری کنفرانس معرفی قراردادهای جدید نفتی در آذرماه اشاره کرد و گفت: در کنفرانس تهران ٥� پروژه بخش بالادستی و پایین دستی نفت و گاز به سرمایه گذاران معرفی خواهد شد.

امیرحسین زمانی نیا همچنین برگزاری معرفی این قراردادها در لندن را در ماه فوریه ٢� ١٦ عنوان و تصریح کرد: قراردادهای جدید نفتی شرایط حضور سرمایه گذاران خارجی را در صنعت نفت ایران تسهیل خواهد کرد.

شرکتهای حاضر در این دیدار ضمن معرفی شرکت‌های خود خواستار تسهیل شرایط حضور در پروژه های نفتی ایران شدند و برای حضور در کنفرانس معرفی قراردادهای جدید نفتی در تهران ابراز تمایل کردند.

معاون وزیر خارجه انگلیس نیز در این دیدار با اشاره به این که شرکتهای انگلیسی حاضر در این گفتگو از شرکتهای بزرگ در عرصه بین المللی هستند که در بخش انرژی، نفت، گاز، حمل و نقل و خدمات فنی مهندسی فعال هستند، افزود: این شرکتها برای سرمایه گذاری طولانی مدت در ایران برنامه دارند از این رو این اطمینان باید حاصل شود که ساز و کارهای مطمئنی برای تضمین سرمایه گذاریهایشان وجود دارد.

۱۰ آبان ۱۳۹۴ ۱۴:۰۶
تعداد بازدید : ۵۱۵