همکاری بخش خصوصی و تعاون با دولت یکی از راهکارهای خروج از رکود

همکاری بخش خصوصی و تعاون با دولت یکی از راهکارهای خروج از رکود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست‌های دولت نمی‌تواند به تنهایی جواب گوی اقتصاد مقاومتی باشد و بخش خصوصی و تعاون نیز سهم خود را باید در این زمینه باید انجام دهد.
علی ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بسته حمایتی دولت درخروج از رکود گفت: انتخاب بسته حمایتی دولت در جهت خروج از رکود یک ضرورت بوده است اما با توجه به نتایج و عملکرد در برخی موارد به گزینه مطلوب خواهد رسید.

نقدینگی باید در تمامی زمینه‌های اقتصادی به طور یکسان پیاده شود و بسته حمایتی باهماهنگی انجام شود به طوری که در بعضی از زمینه ما خنثی نگردد.

وی همچنین افزود: دولت به تنهایی دراین راستا پاسخ گو نیست و با همکاری بخش خصوصی و تعاون پیشرفت های چشمگیری را در راستا درپی خواهد داشت.

ندیمی همچنین درخصوص جهت دهی نقدینگی گفت: نقدینگی موجود باتوجه به دو عامل سود و تورم باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که سپرده‌ها از بازار پولی خارج نگردد و به بازار دلالی و سوداگری سوق پیدا کند گزینه نرخ سود تابع تورم و ارزش پول خواهد بود و دولت بااجرای قوانین اعتماد بخش خصوصی جلب خواهد کرد.

 وی همچنین افزود: پروژه‌های عظیم آثار خود را دو دوره میان مدت و بلند مدت نشان خواهد داد و با پیگیری سیاست‌ها طبیعی است که در آثار آن دربلند مدت نیز تداوم یابد.

 وی در پایان در مورد اقتصاد مقاومتی و عملکرد ان گفت: سیاست دولت با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم راستا است دولت با تعیین بودجه و رفع تحریم‌ها توانسته سهم خود را انجام دهد سیاست‌های دولت نمی‌تواند به تنهایی جواب گوی اقتصاد مقاومتی باشد و بخش خصوصی و تعاون نیز سهم خود را باید در این زمینه باید انجام دهد.
۱۱ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۵۷
تعداد بازدید : ۴۴۸