از سرگیری صادرات محصولات پلیمری از بورس کالا

از سرگیری صادرات محصولات پلیمری از بورس کالا
مدیر کالایی کارگزاری سهام آشنا گفت: صادرات محصولات پلیمری در تالار صادراتی بورس کالای ایران پس ازمدتها وقفه از چهارشنبه این هفته از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش شانا امین شکرریزمدیر کالایی کارگزاری سهام آشنا اظهار کرد: کارشناسان معتقدند، صادرات مواد پتروشیمی از بورس کالا دارای مزیتهایی برای خریدار و فروشنده است.

وی افزود: چهارشنبه این هفته، مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان دو محصول pet superbrat و pet tg ٦٤١ را برای صادرات روی تابلو بورس کالای ایران می برد.

مدیر کالایی کارگزاری سهام آشنا تصریح کرد: pet superbrat عرضه ٥٠٠ تنی دارد و قیمت هر تن ٩٦٩ دلار با احتساب دلار مبادلاتی است و حداقل خرید این محصول ٢٠ تن است و معامله و تسویه به صورت نقدی انجام می شود. همچنین بسته بندی این محصول به صورت جامبو هزار کیلوگرمی است.

وی افزود: همچنین pet tg ٦٤١ عرضه ٥٠٦ تنی با قیمت هر تن ٩٥٨ دلار مبادلاتی است. عرضه این محصول به صورت ٢٢ تنی است و معامله و تسویه آن نقدی خواهد بود و بسته بندی این محصول نیز جامبو ١١٠٠ کیلوگرمی است.

شکرریز تصریح کرد: نوع تحویل این دوکالا اگر دریایی باشد به صورت fob است و در صورت زمینی بودن به شکل fca انجام می شود.

وی در مورد مزیت عرضه محصولات پلمیری از طریق رینگ صادراتی بورس کالای ایران، گفت: با توجه به تعداد زیاد فعالان بازار پتروشیمی و عرضه محصولات متعدد صادرات این محصولات می تواند موجب افزایش شعب این شرکتها در سایر کشورها شود و بازاریابی را در این زمینه گسترش دهد.

مدیر کالایی کارگزاری سهام آشنا، ادامه داد: مدیریت ریسک و شفافیت معاملات در بورس کالای ایران از مزیتهای صادرات مواد پتروشیمی خواهد بود به طوری که خریداران و فروشندگان با توجه به مقررات بورس، از انجام تعهدات طرفین اطمینان دارند.

وی تاکید کرد: صادرات محصولات پتروشیمی از طریق بورس کالا همانند چند سال اخیر موجب خواهد شد تا خریداران و فروشندگان هیچ نگرانی بابت تحویل پول و کالای خود نداشته باشند.

۱۱ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۰۶
تعداد بازدید : ۵۵۱