وزیر نفت: نمایشگاه هفدهم نفت فرصت شکست تحریم هاست

وزیر نفت: نمایشگاه هفدهم نفت فرصت شکست تحریم هاست
وزیر نفت در پیامی به مناسبت برگزارس هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت به عنوان فرصتی مطلوب می تواند شکست و ناکارآمدی پروژه تحریم استکبار جهانی را بیش از پیش نمایان سازد.
 

به گزارش شانا، متن پیام مهندس رستم قاسمی، وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران، به این شرح است: در نظام مقدس جمهوری اسلامی، همه حوزه های فرهنگ، سیاست و اقتصاد و امنیت دارای اهمیت و جایگاه کلیدی هستند و در حوزه اقتصاد کشور، صنعت عظیم نفت با انجام فعالیت های زیربنایی و افق های فنی و صنعتی گسترده، علاوه بر تأثیرگذاری در اقتصاد ملی با تأمین بخش اعظم درآمدها و نیازهای انرژی فسیلی کشور، موتور محرک و پیشرو اقتصاد و صنعت کشور است.

حضور رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای ولی امر مسلمین در مجموعه‌های مرتبط با صنعت نفت و گاز در پایان سال جهاد اقتصادی همانند آغاز آن، نشان‌دهنده تأثیر بسیار حساس و عمیق و نقش‌آفرینی ممتاز این صنعت در حرکت و جهش اقتصادی کشور بود؛ با توجه به چشم انداز آینده اقتصاد جهانی که نشانگر افزایش فزاینده تقاضای انرژی با نقش مسلط نفت و گاز می باشد، جایگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به عنوان رتبه اول جهانی از لحاظ مجموعه ذخایر نفت و گاز بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران با بررسی دقیق امکانات، منابع مالی و انسانی و توان اجرای موجود در عرصه صنعت نفت و با هدف ایجاد تحول اساسی در این صنعت، مطالعات طرح تحول را به اتمام رسانده که ملاک اصلی حرکت و تحول در برنامه پنجم توسعه خواهد بود.

هدف گذاری 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در برنامه پنجم توسعه، نشانگر عزم ملی و اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران در دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی در برنامه و نیل به اهداف برنامه های کلان در صنعت نفت است.

این مجموعه عظیم در سال 1391 و سال های آتی با الهام از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تعیین سال جاری به عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» و پیگیری سیاست های پیشرفت توأم با عدالت گستری دولت محترم، با همت و تلاش همه کارکنان و با تکیه بر نوآوری و ابتکار متخصصان و یاری بازوی توانمند پیمانکاران، مشاوران و تولیدکنندگان صنایع داخلی، گام پنج ساله دوم را جهت تحقق سند چشم انداز بیست ساله نظام محکم تر بر می دارد.

آینده روشن راهی که صنعت نفت در اتکا به توانمندی های داخلی در پیش گرفته، از هم اکنون مشخص است؛ با همت جهادی، هیچ مشکلی در راه توسعه و تعالی وجود نداشته و صنعت نفت جمهوری اسلامی ایران در افق چشم انداز علاوه بر حفظ جایگاه کنونی تولید، از لحاظ تولید ملی صادرات محور و سطح دانش و فناوری نیز به رتبه اول منطقه ارتقا خواهد یافت.

برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با حضور صدها شرکت بین المللی و مشارکت فعال پیمانکاران، مشاوران، متخصصان و تولیدکنندگان توانمند داخلی به عنوان یک فرصت مطلوب می تواند با ترسیم تصویری روشن از ظرفیت های همکاری و تعالی در تحقق هدف ارتقای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، شکست و ناکارآمدی پروژه تحریم استکبار جهانی را بیش از پیش نمایان سازد.

استکبار جهانی ناخواسته با تحریم صنعت نفت، فرصتی بی نظیر و تاریخی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فراهم نموده است که با استعانت از خداوند متعال، برای تحقق کامل شعار «ما توانستیم»، با استفاده از استعداد شکوفنده و فیاض جوانان ایرانی و به کارگیری صحیح و برنامه ریزی شده از ظرفیت همه صنایع کشور، به گونه‌ای عمل کند که هر آنچه صنعت نفت و گاز متکی به آن است، در داخل تولید شود.

وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران از تلاش مجدانه دست اندرکاران و تشریک مساعی و مشارکت فعال تمامی شرکت کنندگان داخلی و خارجی که برای برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی صورت گرفته است، صمیمانه قدردانی و تشکر می نماید.

از خداوند متعال، موفقیت روزافزون و پیشرفت و تعالی همه جانبه در تمامی عرصه های اقتصادی میهن اسلامی را مسئلت می نمایم.

 

۲۸ فروردین ۱۳۹۱ ۰۱:۰۷
تعداد بازدید : ۱,۰۶۸