روسیه جای عربستان را در تامین نفت چین گرفت

روسیه جای عربستان را در تامین نفت چین گرفت
روسیه جای عربستان را در تامین نفت چین گرفت و هم اکنون بزرگترین تامین کننده نفت به این کشور است.

به گزارش خبرنگارشانا، روسیه با پشت سرگذاشتن عربستان در تامین نفت چین در ماه گذشته میلادی، جایگاه نخست را در میان کشورهای صادرکننده نفت به چین به دست آورد.

براین اساس، صادرات نفت خام روسیه به چین در ماه سپتامبر با ٢٦٠ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه قبل از آن به ٩٨٨ هزار بشکه در روز رسید، در طرف مقابل، واردات نفت خام چین از عربستان با ٤٠ هزار بشکه کاهش نسبت به ماه اوت به رقم ٩٦٦ هزار بشکه در روز رسید.

با وجود این کاهش، میانگین واردات نفت خام چین از عربستان از ابتدای سال ٢٠١٥ تاکنون در مقایسه با دوره مشابه سال قبل (ژانویه تا سپتامبر ٢٠١٤) همچنان ٥٠ هزار بشکه بیشتر است.

براساس آخرین آمار منتشر شده در زمینه صادرات نفتی عربستان، این کشور در ماه اوت (مرداد – شهریور) سال ٢٠١٥، به طور میانگین روزانه ٦ میلیون و ٩٩٠ هزار بشکه نفت خام صادر کرده است.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، میزان تولید و صادرات نفت نفت خام عربستان در ماه اوت در مقایسه با ماه قبل از آن به ترتیب ٩٦ و ٢٧٨ هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

از سوی دیگر تولید فرآورده های نفتی عربستان در ماه اوت با ١١٦ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه قبل به ٢ میلیون و ٥٨٠ هزار بشکه در روز رسید که از این رقم حدود ٢٠٠ هزار بشکه به تولید میعانات اختصاص دارد؛ حجم صادرات فرآورده های نفتی عربستان در ماه اوت نیز با ٢٧٢ هزار بشکه افزایش نسبت به ماه پیش از آن، به یک میلیون و ٣٤٧ هزار بشکه در روز رسید.

همچنین این کشور در ماه اوت، روزانه ٧٢١ هزار بشکه فرآورده های نفتی وارد کرد و بر این اساس، خالص صادرات فرآورده های نفتی این کشور در ماه اوت امسال به ٦٢٦ هزار بشکه در روز رسید.

۱۱ آبان ۱۳۹۴ ۱۱:۴۰
تعداد بازدید : ۴۹۰