چین واردات نفت از غرب آفریقا را از سر می گیرد

چین واردات نفت از غرب آفریقا را از سر می گیرد
واردات نفت خام چین از منطقه غرب آفریقا که به تازگی دچار افت شدید شده بود، از ماه نوامبر سال جاری میلادی دوباره افزایش می یابد.
به گزارش رویترز، نظرسنجی این خبرگزاری نشان می دهد که پس از افت شدید واردات نفت خام چین از منطقه غرب آفریقا در ماه اکتبر سال جاری میلادی، در ماه نوامبر  این رقم دوباره اوج خواهد گرفت.

افزایش شمار شرکتهای چینی دارای مجوز واردات نفت خام و همچنین بهبود وضع سود پالایشی در آسیا از مهمترین عوامل افزایش احتمالی واردات چین به شمار می آیند.

با افزایش دوباره واردات نفت خام چین، سهم آسیا از خرید نفت منطقه غرب آفریقا به یک میلیون و ٧٤٠ هزار بشکه در روز می رسد که بالاترین رقم در سه ماه گذشته به شمار می آید.

با این همه، رقم واردات کنونی در مقایسه با واردات روزانه دو میلیون و ٤٠٠ هزار بشکه نفت از سوی واردکنندگان آسیایی در ماه آوریل سال جاری میلادی، همچنان کمتر است.

در ماه اکتبر سال جاری میلادی، چین که از عمده ترین واردکنندگان آسیایی نفت خام غرب آسیا به شمار می آید، به دلیل کاهش سود پالایشی و افزایش بیش از حد ذخیره سازی داخلی در این کشور، حجم خرید خود را کاهش داده بود.

در دوره یادشده، واردکنندگان اروپایی و آمریکایی جای خالی چین را پر کرده بودند و بویژه آمریکا، بیش از ٢٠ محموله نفت خام از غرب آفریقا وارد کرد.
۱۱ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۴۵
تعداد بازدید : ۴۱۱