خروج قطری ها از یک پروژه عظیم پتروشیمی در ویتنام

خروج قطری ها از یک پروژه عظیم پتروشیمی در ویتنام
وزارت صنعت و تجارت ویتنام می خواهد تا با همکاری همتای قطری خود، راه حلی برای این موضوع پیدا کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت قطر پترولیوم اینترنشنال به تازگی اعلام کرد که قصد دارد در راستای برنامه بازسازی (restructuring plan ) خود، از یک پروژه عظیم پتروشیمی در ویتنام کناره گیری کند.

برنامه بازسازی به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که یک شرکت برای افزایش سودآوری خود اجرا می کند.

پروژه لانگ سان ( Long Son ) به ارزش سه میلیارد و 770 میلیون دلار، قرار است در استان با ریاوونگ تائو ویتنام به بهره برداری برسد. این طرح حاصل سرمایه گذاری مشترک شرکت قطر پترولیوم اینترنشنال، شرکت ملی نفت پترو ویتنام و گروه سیمان سیام تایلند ( SCG ) است.

مقامات محلی در ماه جولای سال 2008 میلادی، پروژه یاد شده را تصویب کردند. قطر پترولیوم 25 درصد از سهام این طرح را در اختیار دارد.

سرمایه گذاران پروژه لانگ سان، در ماه سپتامبر نشستی برای انتقال سهام شرکت قطر پترولیوم برگزار کردند که طی آن توافقی صورت نگرفت.

کار بر روی این طرح که نخستین پروژه پتروشیمی تمام یکپارچه ( fully integrated petrochemical project ) ویتنام به شمار می رود؛ از سپتامبر سال 2008آغاز شده است و پیش بینی می شود تا اواسط سال 2019 میلادی تکمیل شود.

در حال حاضر پالایشگاه نفت دونگ کوات ( Dung Quat )، واقع در استان کوانگ نگای ( Quang Ngai )، تنها پالایشگاه فعال ویتنام محسوب می شود. با این حال تعدادی پالایشگاه در حال ساخت و تعدادی در دست مطالعه برای احداث است.

۱۱ آبان ۱۳۹۴ ۱۶:۱۹
تعداد بازدید : ۴۸۳