توقف ورود کالای چینی و روسی به صنعت نفت/ کاهش مالیات سازندگان داخلی

توقف ورود کالای چینی و روسی به صنعت نفت/ کاهش مالیات سازندگان داخلی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار توقف واردات کالاهای بی کیفیت چینی و روسی به صنایع نفت و گاز ایران شد و اعلام کرد: با حمایت وزارت نفت، امکان تامین 70 درصد تجهیزات نفت و گاز کشور توسط سازندگان داخلی وجود دارد.
ارسلان فتحی پور در گفتگو با مهر با اشاره به افزایش تحریم‌های بین‌المللی و ضرورت توسعه ساخت داخل و حمایت از سازندگان داخلی تجهیزات صنایع نفت و گاز کشور، گفت: از سوی دیگر با توجه به نامگذاری سال جاری به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، باید توسعه ساخت داخلی کالا و تجهیزات نفت و گاز شتاب بگیرد.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه مجلس و دولت باید برای رفع مشکلات تولید داخلی کالا و تجهیزات نفتی به طور همزمان ورود پیدا کنند، تصریح کرد: بر این اساس باید در بودجه سال 1391 وزارت نفت، مصوباتی را برای تامین منابع مالی و راهکارهای رفع مشکلات گشایش ال سی ریالی سازندگان تجهیزات صنعت نفت تعیین شود.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پیشنهادی به مجموعه وزارت نفت برای بازگرداندن بخشی از درآمدهای مالیاتی وصول شده به تولیدکنندگان صنعت نفت مطرح شده است، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مشکلاتی که تولیدکنندگان تجهیزات صنعت نفت با آن مواجه هستند انعقاد قراردادهای خرید خارجی کالا در سطح صنعت نفت است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برخی از شرکت های نفت و گاز کشور زیر بار ریسک استفاده از تجهیزات و کالاهای ساخت داخل نمی روند، بیان کرد: در شرایط فعلی در بخش هایی از صنعت نفت ریسک آزمون و خطا کالاهای تولیدی چین و روسیه پذیرفته می شود.
وی با یادآوری اینکه پذیرش ریسک کالاهای ساخت داخل منجر به تولید فنآوری و تکنولوژی بومی خواهد شد، تبیین کرد: در صورتی که حمایت لازم از سازندگان داخلی انجام شود امکان تامین حدود 70 درصد نیازهای صنایع نفت و گاز در شرایط تحریم و کاهش وابستگی به شرکتهای خارجی فراهم می شود.
فتحی پور با بیان اینکه صنعت نفت باید سیاست ورود کالاهای آماده از خارج کشور به صنعت نفت را از دستور کار خود خارج کند، گفت: چرا که ورود بدون تکنولوژی کالا، صنعت نفت را با رکود انتقال فناوری اطلاعات و بحران سرمایه گذاری روبرو خواهد کرد.
۲۸ فروردین ۱۳۹۱ ۱۸:۴۸
تعداد بازدید : ۱,۰۲۳