تولید نفت ایران از میدان مشترک با امارات افزایش یافت

تولید نفت ایران از میدان مشترک با امارات افزایش یافت
یک مقام مسئول در شرکت نفت فلات قاره با اشاره به فعالیت همزمان دو دستگاه دکل حفاری در میدان مشترک سلمان، اعلام کرد: با اجرای یک طرح حفاری و تزریق گاز، تولید نفت از این میدان مشترک با امارات افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، ابراهیم پاکسیما در تشریح جزئیات طرح جدید افزایش ظرفیت تولید نفت از سکوی میدان سلمان در خلیج فارس، گفت: با پایان یافتن عملیات بهره‌برداری نفت و تزریق گاز چاه حفاری‌شده میدان مشترک سلمان، تولید از این سکو حدود سه هزار و 500 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

معاون سکوی نفتی سلمان در شرکت نفت فلات قاره ایران با اعلام این که پس از انجام مطالعات مخزن و بالادستی توسط اداره مهندسی مخازن شرکت نفت فلات قاره برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای عملیات به همراه نظارت مستمر بر حسن انجام کار توسط اداره ‌های حفاری، مخازن، زمین‌ شناسی و پتروفیزیک انجام گرفت، گفت: با پایان عملیات حفاری، لوله‌کشی و اتصالات مربوطه برای در سرویس قرار گرفتن چاه مورد نظر آغاز شد و این عملیات پس از دو هفته فعالیت مستمر و شبانه‌روزی واحدهای تعمیرات، بهره‌برداری و خدمات چاه سکوی سلمان به پایان رسید.

پاکسیما با تاکید بر این که این عملیات در راستای سیاست افزایش ظرفیت تولید از میدان مشترک سلمان در کوتاه ترین زمان ممکن انجام و برداشت از مخزن انجام شد، بیان کرد: در شرایط فعلی 2 دستگاه دکل حفاری در این میدان مشترک به منظور بهره‌برداری بیشتر در حال حفاری چاه ‌های جدید مشغول به فعالیت هستند.

براساس اعلام شرکت ملی نفت ایران، میدان مشترک سلمان در 144 کیلومتری جنوب جزیره لاوان قرار گرفته و دارای یکی از بزرگ ترین تأسیسات نفتی در خلیج فارس است. این میدان با میدان ابوالبوخوش ابوظبی مشترک بوده از این رو افزایش ظرفیت تولید نفت از این میدان مشترک یکی از اولویت های کاری شرکت ملی نفت ایران است. سکوی سلمان در طول جنگ تحمیلی بارها مورد تهاجم هواپیماهای رژیم بعث عراق قرار گرفته و در نهایت توسط نیروهای متجاوز آمریکایی، این مجتمع دریایی صنعت نفت منهدم شد.

۱۲ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴
تعداد بازدید : ۴۴۶