تولید میدان بزرگ گازی مصر از ٢٠١٧ آغاز می شود

تولید میدان بزرگ گازی مصر از ٢٠١٧ آغاز می شود
وزیر نفت مصر اعلام کرد که تولید میدان گازی بزرگ ظهر در این کشور از سال ٢٠١٧ میلادی آغاز می شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از قاهره، طارق المولا، وزیر نفت مصر اعلام کرد که تولید گاز از میدان فراساحلی ظهر این کشور از سال ٢٠١٧ میلادی آغاز می شود که یک سال پیش از موعد مقرر است.

پیش بینی می شود میدان گازی ظهر با برآورد ذخایر ٣٠ تریلیون فوت مکعب گاز، نیازهای انرژی مصر را برآورده و این کشور را از پرداخت هزینه های هنگفت برای واردات انرژی بی نیاز کند.

این میدان که بزرگترین میدان گازی در دریای مدیترانه است، چندی پیش توسط شرکت ایتالیایی انی کشف شد.

المولا گفت: امیدواریم بتوانیم همکاری با شریک خود را در این میدان شتاب بخشیم و تولید از میدان ظهر را از سال ٢٠١٧ میلادی آغاز کنیم.

شرکت انی پیش بینی کرده است که برای توسعه میدان ظهر ٦ تا ١٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری داشته باشد. پیش از این، مسئولان این شرکت اعلام کرده بودند که تولید گاز میدان یادشده از سال ٢٠١٨ میلادی آغاز می شود.

کاهش تولید نفت و گاز و همچنین افزایش مصرف داخلی سبب شده است مصر که زمانی صادرکننده انرژی بود، اکنون به وارد کننده آن بدل شود. این کشور امیدوار است با شتاب بخشیدن به تولید نفت و گاز، کمبودهای انرژی خود را جبران کند.

پیش از این شرکت بی پی نیز اعلام کرده بود که تولید گاز را از میدانهای خود در شمال اسکندریه مصر شتاب می بخشد.

مجموع ارزش پروژه های گازی مصر به جز پروژه ظهر، اکنون به ١٣ میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلار رسیده است و به گفته المولا، کشف میدان گازی ظهر سبب می شود سرمایه گذاری در این زمینه افزایش یابد.

المولا گفت: کشف میدان ظهر سبب می شود دیگر شرکتهای خارجی فعال در مصر برای شتاب بخشیدن به فعالیتهای لرزه نگاری و حفاریهای اکتشافی خود تمایل بیشتری نشان دهند.

تولید روزانه کنونی گاز مصر اکنون به حدود چهار میلیارد و ٥٠٠ میلیون فوت مکعب می رسد و به گفته المولا، با آغاز بهره برداری از پروژه های ناتمام کنونی، دو میلیارد و ٤٠٠ میلیون فوت مکعب به ظرفیت تولید این کشور افزوده می شود.
۱۲ آبان ۱۳۹۴ ۱۶:۱۸
تعداد بازدید : ۹۷۲