عزم فعالان بازار سرمایه برای بازگشت رونق به بورس

عزم فعالان بازار سرمایه برای بازگشت رونق به بورس
شرکتهای تامین سرمایه،کارگزاران بورس و دیگر فعالان بازار سرمایه به دنبال راهکاری برای بازگشت رونق به بورس اوراق بهادار هستند.

به گزارش خبرنگار شانا، این روزها همزمان با تلاش دولت برای بازگشت رونق به بورس و حمایتهای بخشهای مختلف از برنامه های حمایتی در راه جان گرفتن دوباره بازار سرمایه، فعالان بخش خصوصی نیز در تکاپو برای یافتن راههای خروج از وضع کنونی در حال فعالیتهای مختلفی هستند.

رایزنی و مذاکره های اهالی بازار سرمایه با دولتیها همچنان به طور منظم وجود دارد و کارشناسان بازار سرمایه اعتقاد دارند که با توجه به اخبار مثبت مذاکرات هسته ای و نیز معامله های در حال انجام در بورس چشم انداز مطلوبی متصور است اما لازم است که دولت بیش از گذشته در حمایت از بورس جدی باشد.

بازار سرمایه می‌ تواند در اجرای این سیاستهای خروج از رکود دولت نقشی پررنگ و تاثیرگذار داشته باشد و در صورتی که برنامه‌ ریزی جامع و کلان برای استفاده از ظرفیتهای بازار سرمایه وجود داشته باشد بدون تردید می‌ توان به آینده اقتصاد ایران خوش‌ بین بود.

 بورس اوراق بهادار این روزها حال و روز خوشی ندارد اما با تدبیر سهامداران نگاه مثبتی به آینده دارد و بازاری که به‌‌ عنوان دیده‌بان اقتصاد، این تحولات مثبت را از قبل رصد می‌کند در انتظار بازگشت روزهای خوش به تالار شیشه ای است.

این روزها بورس تهران با وجود نوسانهای موجود کماکان داد و ستد انواع سهام را در حجمهای مطلوب میزبانی می کند و باید گفت که سهامداران نگاه مثبتی به آینده بورس دارند و در شرائط کنونی منتظر ادامه اخبار مثبت از روند دیپلماتیک هستند.

در این میان باید توجه داشت که هر اندازه اقتصاد کشور به سوی ثبات گام برمی دارد عملکرد بازار سرمایه نیز مطلوب تر خواهد بود.

اکنون نیز با توجه به اطلاعات موجود در شرائط کنونی قیمت بسیاری از سهام از جمله سهام شرکتهای پالایشی و پتروشیمی جذاب است.

یادآوری این نکته ضروری است که با توجه به این که صنایع پتروشیمی، خودرو، معدنی و فولادی ها و همچنین پالایشیها بخش عمده ای از بازار سرمایه هستند لذا ابهام در مقوله قیمتگذاری و خبرهای مربوط به این صنایع سبب افت و نوسان قیمتها در بازار شده است.

هم اکنون بازار سرمایه در حالت انتظار به سر می برد به طوری که برای رونق، منتظر خبرهای مثبت است و پیش بینی می شود  ٣ ماه پایانی امسال بازار از بازدهی مناسبی برخوردار شود.

تحلیلگران اقتصاد ایران بر این اعتقاد هستند که تا چشم‌انداز روشنی از اقتصادِ روبه‌رشد و پررونق در بخش کسب‌وکار به‌وجود نیاید، نباید انتظار بازار سرمایه پررونق و روبه‌رشدی را داشته باشیم هرچند که براساس نماگرهای فعلی اقتصاد کلان و همچنین پیش‌بینی‌ای که از تغییرات آتی این متغیرها وجود دارد، می‌توان به آینده بازار سرمایه خوش‌بین بود .

۱۳ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۳۰
تعداد بازدید : ۵۶۶