سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت طی امسال علیرغم تحریم‌

سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت طی امسال علیرغم تحریم‌
وزیر نفت از سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد دلاری طی سال ۹۱ در صنعت نفت خبر داد خبر داد و گفت: ‌علی‌رغم تمام تحریم‌های موجود این صنعت در داخل کشور بسیار فعال عمل کرده است.
 

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، رستم قاسمی در مراسم افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز،‌پالایش و پتروشیمی گفت:‌این نمایشگاه محلی برای نوآوری ‌های صنعت نفت و گاز جهان است به طوری‌که تعداد زیادی شرکت خارجی و داخلی در این نمایشگاه حضور به هم رسانده‌اند.

وزیر نفت تصریح کرد: نقش انرژی در توسعه اقتصادی جهان بر کسی پوشیده نیست و صنایع هیدروکربنیک حرف اول را در این رشد می‌زند.

وی ادامه داد: امروز علی‌رغم اینکه کشورهای مختلف جهان به دنبال جایگزینی برای منابع هیدروکربوری هستند اما هم اکنون هیچ جایگزینی برای این منابع وجود ندارد به طوری که این منابع از ارزان‌ترین انواع انرژی در جهان محسوب می‌شوند.

وزیر نفت تصریح کرد: ایران بزرگترین منابع هیدروکربوری جهان را در اختیار دارد و بزرگترین تامین کننده در این صنعت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه صنعت نفت کشور علی‌رغم همه تحریم‌ها و تهدیدها دارای رشد بزرگی است گفت:‌ سال گذشته با مطالعه یک طرح تحول در صنعت نفت توانستیم زمینه خوبی را برای توسعه این صنعت فراهم آوریم.

وزیر نفت ادامه داد:‌علی‌رغم تمام تحریم‌های موجود این صنعت در داخل کشور بسیار فعال عمل کرده است به طوری که در سال گذشته و در سال جاری قصد داریم حداکثر وابستگی خود را به کشورهای خارجی کم کنیم که در این زمینه از تمام صنعتگران داخلی حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون شرکت‌های معتبر پیمانکاری در کشور وجود دارند که توانسته‌اند کارهای بزرگی را انجام دهند که نمونه آن احداث 19 فاز پارس جنوبی در داخل کشور است و ایجاد پالایشگاه‌های گازی که 60 درصد ظرف مدت 21 ماه رشد داشته‌اند که به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌شود.

وزیر نفت در پایان خاطرنشان کرد:‌در سال 90 علی‌رغم همه مشکلاتی که برای صنعت نفت ایجاد شد توانستیم 30 میلیارد دلار در این صنعت سرمایه گذاری کنیم که در سال 91 رقم 40 میلیارد دلار سرمایه در صنعت نفت تزریق می شود.

۳۰ فروردین ۱۳۹۱ ۰۸:۱۵
تعداد بازدید : ۹۳۰