هنوز در حال سرمایه گذاری نفتی هستیم

هنوز در حال سرمایه گذاری نفتی هستیم
شرکت نفتی استات اویل نروژ اعلام کرد که به رغم کاهش قیمت نفت از سال گذشته، این شرکت همچنان در حال سرمایه‌گذاری گسترده در این بخش است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه ان بی سی، هانس جاکوب هگ مدیر مالی استات اویل گفت: ما فکر می‌کنیم سال 2018 زمانی است که شاهد بهبود قیمت‌های نفت خواهیم بود و این موضوع را در برنامه ریزی‌های خود لحاظ خواهیم کرد.

سرمایه‌گذاران هفته گذشته منتظر این بودند که قیمت‌های پایین نفت روی سود شرکت‌های بزرگ نفتی چه تاثیری گذاشته است. قیمت نفت از ژوئن 2014 زمانیکه هر بشکه نفت 114 دلار معامله می‌شد تقریبا نصف شده است. نفت برنت امروز 48 دلار و 64 سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

استات اویل به رغم تلاش‌های جاری برای کاهش هزینه‌های خود هفته گذشته سود خود در سه ماهه سوم امسال را حدود نصف سطوح سال گذشته اعلام کرد.

این شرک نروژی همانند هماتایان خود به رغم شرایط بی‌ثبات کنونی روی تامین سودسهام و فعالیتهای اکتشافی متمرکز است.

آژانس رتبه‌بندی فیچ روز دوشنبه در یادداشتی هشدار داد که شرکت‌های نفتی اروپایی با کاهش درآمد بیشتری در سه ماهه چهارم 2015 و پس از آن مواجه هستند.

فیچ خاطرنشان کرد: با توجه به چشم‌انداز ضعیف بهبود قیمت نفت در آینده‌ نزدیک و حاشیه سود پالایش نفت که احتمالا پایین خواهد ماند توانایی شرکتها برای برقراری ثبات و یا حتی رشد سود در سال 2016 به سرعت آنها در کاهش هزینه‌ها و کاهش هزینه‌های زنجیره عرضه بستگی دارد.

همانند دیگر شرکت‌های نفتی استات اویل هزینه‌های خود را کاهش داده و همچنین بخش عمده پروژه‌های اکتشاف نفت بزرگ خود همچون پروژه نفتی قطب را به تاخیر انداخته است.

هگ گفت: ما هزینه‌های خود را در سال جاری از 18 میلیارد دلار به 17.5 میلیارد دلار رسانده‌ایم و در سه ماهه جاری نیز یک میلیارد دلار دیگر کاهش خواهیم داد بنابراین مشخصا در حال کار روی سطح هزینه‌ها در شرایط ناپایدار کنونی هستیم.

وی که از ماه اوت مدیر مالی استات اویل بوده خاطرنشان کرد: این شرکت بیش از 40 پروژه در برنامه‌های توسعه میادین خود دارد اگر چه بسیاری از آنها را به تاخیر انداخته است. این در حالیست که وی خاطرنشان کرد: استات اویل هنوز در حال سرمایه‌گذاری‌های گسترده است.

مدیر مالی شرکت نفتی استات اویل نروژ گفت: این سومین سطح سرمایه‌گذاری بالای ما در تاریخ شرکت است بنابراین ما هنوز در حال سرمایه‌گذاری بالایی هستیم و مشخصا برنامه‌های خود را بررسی و برای ارتقاء آنها تلاش خواهیم کرد چرا که وقتی که شرایط مهیا باشد از پروژه‌ها حمایت خواهیم کرد.

۱۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۰۰
تعداد بازدید : ۴۴۹