اختلال عرضه در برزیل و لیبی، قیمت جهانی نفت را بالا برد

اختلال عرضه در برزیل و لیبی، قیمت جهانی نفت را بالا برد
پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا اعلام کرد: قیمت های آتی نفت در پایان معاملات دیروز (سه شنبه)، به دلیل نگرانی از اختلال عرضه نفت در لیبی و برزیل با افزایش مواجه شدند بطوری که قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال به سطح 50 دلار بازگشت.
به گزارش گروه اقتصادی ایرنا به نقل از پایگاه خبری یاد شده، هر بشکه نفت برنت دریای شمال دیروز به هنگام بسته شدن بازار آیس فیوچرز لندن، با 3.6 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن، به قیمت 50.54 دلار در هر بشکه معامله شد. 
قیمت نفت خام سبک و شیرین آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر) نیز در پایان معاملات دیروز بازار نایمکس این کشور، با 3.8 درصد افزایش نسبت به روز ماقبل، به 47.90 دلار در هر بشکه رسید.
به گزارش وال استریت ژورنال، پس از آنکه پایانه صادراتی زویتینای لیبی توسط یک گروه شبه نظامی مسلح بسته شد، شرکت ملی نفت این کشور اعلام کرد، تولید نفت لیبی در حدود 70 هزار بشکه در روز کاهش می یابد و به کمتر از 400 هزار بشکه در روز می رسد.
تحلیلگران همچنین، یکی از عوامل تاثیرگذار بر افزایش قیمت نفت در روز گذشته را مشکلات پیش آمده در برزیل می دانند. بزرگترین اتحادیه بخش دولتی برزیل که نماینده کارگران سکوهای نفتی این کشور است، یکشنبه گذشته اعتصاب را آغاز کرد. 
قیمت گاز طبیعی برای تحویل در ماه دسامبر نیز دیروز در بازار نایمکس با 0.1 درصد نسبت به روز گذشته به 2.25 دلار در هر میلیون بی.یوتی رسید.هر یک میلیون بی.تی.یو معادل 28 هزار مترمکعب است.
بنا به اعلام رویترز، به دلیل افزایش قابل توجه قیمت های نفت در روز گذشته، در معاملات آغازین امروز (چهارشنبه) سرمایه گذاران اقدام به فروش سهام نفتی کردند تا از این افزایش قیمت سود ببرند.
قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر در ساعت 05:46 امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با 13سنت کاهش به هربشکه 50.41 دلار رسید. 
قیمت نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز در ساعت یاد شده در بازار نایمکس این کشور، 13 سنت نسبت به روز گذشته کاهش داشت و برای هر بشکه به 47.77 دلار رسید. 
۱۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۳۴
تعداد بازدید : ۴۳۴