رشد 10 درصدی شرکت کنندگان خارجی نمایشگاه بین المللی نفت نشانگر شکست تحریم صنعت نفت ایران است

رشد 10 درصدی شرکت کنندگان خارجی نمایشگاه بین المللی نفت نشانگر شکست تحریم صنعت نفت ایران است
مدیر برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران گفت: حضور بیش از 315 شرکت خارجی از 44 کشور و رشد 10 درصدی آن نسبت به سال گذشته نشانگر شکست اهداف دشمن در تحریم صنعت نفت ایران است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،' اسحاق رویور' روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گفت: این نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا کوشندگان عرصه نفت و گاز از اقصی نقاط جهان گرد هم آمده و ضمن تبادل اطلاعات و تجربیات آخرین دستاوردهای صنعت نفت را در معرص نمایش عمومی قرار دهند.

وی نوع نگاه تخصصی و کاربردی به نمایش،سازماندهی برای ترکیب شرکت کنندگان و بسترسازی برای حضور مثبت صاحبان فناوری را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: نمایشگاه هفدهم همچون دوره های قبل نمادی از سرزندگی و تلاش ایران به سوی توسعه است.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: حضور 940 شرکت داخلی برای ارایه آخرین دستاوردهای صنعت نفت، حرکت مقتدرانه دیگری است که آینده باشکوهی را برای این صنعت نوید می دهد.

به گفته ی رویور فضای اختصاص یافته به غرفه های شرکت های داخلی 28 هزار و 623 متر است که حدود 19 هزار و 500 متر آن در فضای بسته و 9 هزار و 123 متر در فضای باز قرار دارد.

وی همچنین گفت: در حاشیه این نمایشگاه، همایش یک روزه ای تحت عنوان ارتقای توان تولید با اتکا به کار و سرمایه ملی در سی ام فروردین ماه برگزار می شود.

رویور خاطرنشان کرد:برای اولین بار غرفه جهادخودکفایی که به قطعات ساخت داخل اختصاص دارد ، برپا شده و شرکت های سازنده می توانند با مراجعه به این غرفه با نیازهای چهار شرکت اصلی وزارت نفت آشنا شوند.

مدیر برگزاری نمایشگاه افزود: همچنین در راستای برجسته سازی نقش کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، غرفه ای به دبیرخانه این سازمان اختصاص یافته است.

وی در پایان از برگزاری فیلم سه بعدی با عنوان 'عسلویه نگین درخشان بزرگترین حوزه گازی دنیا' خبر داد و گفت: در این فیلم تلاش شده توانمندی های صنعت نفت ایران در بخش ساخت داخل و فناوری های بومی که در پارس جنوبی و توسط پیمانکاران داخلی انجام می شود ، به نمایش درآید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پس از پایان مراسم افتتاحیه ، از ساعت 11:40 دقیقه امروز عموم علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

این نمایشگاه تا روز جمعه یکم اردیبیهشت ماه از ساعت 9 صبح تا 16 بعداز ظهر پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

نخستین روز برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین المللی نفت ایران به نام 'تولید ملی و شکست تحریم ها، توسعه صنعت بالادستی ' نامگذاری شده است.

۳۰ فروردین ۱۳۹۱ ۰۸:۲۲
تعداد بازدید : ۱,۱۴۱