قیمت نفت به بالای 50 دلار رسید

قیمت نفت به بالای 50 دلار رسید
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر پس از افزایش یک دلار و 75 سنتی (3.6 درصدی) در جلسه قبل، امروز 34 سنت کاهش یافت و به 50 دلار و 20 سنت رسید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که پس از افزایش قیمت ها در جلسه گذشته سرمایه گذاران اقدام به برداشت سود کرده اند، قیمت نفت در معاملات کم حجم امروز اندکی کاهش یافته، اما اختلال در عرضه نفت در برزیل و لیبی موجب شده که افت قیمت محدود باشد.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه دسامبر پس از افزایش یک دلار و 75 سنتی (3.6 درصدی) در جلسه قبل، امروز 34 سنت کاهش یافت و به 50 دلار و 20 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش یک دلار و 76 سنتی (3.8 درصدی) در جلسه قبل، امروز 20 سنت کاهش یافت و به 47 دلار و 70 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا روز سه شنبه به رقم 48 دلار و 36 سنت رسید که بالاترین رقم از 13 اکتبر تاکنون بود.
بر اساس تحقیقی که روز چهارشنبه منتشر شد، به لطف تقویت کسب و کارهای جدید، فعالیت در بخش خدمات چین در ماه اکتبر سریعترین رشد در 3 ماه گذشته را تجربه کرد. این گزارش برخی نگرانی ها در مورد ضعف ادامه دار اقتصاد چین را کاهش داد.
هنوز مشخص نیست که آیا آمار مربوط به خبش خدمات چین به اندازه کافی قوی هست تا موجب تقویت تقاضا از سوی بزرگترین مصرف کننده انرژی، فلزات و دیگر کالاهای جهان شود یا نه.
موسسه ای ان زد روز چهارشنبه در یادداشتی اعلام کرد: «با توجه به تقویت ارزش دلار و ادامه انتشار آمارهای ضعیف از اقتصاد چین، بعید است در پایان امسال شاهد ترمیم قیمت کالاهای مختلف باشیم.»
شاخص مدیران خرید کائیکسین/مارکیت چین از 50.5 در ماه سپتامبر که پایین ترین رقم 14 ماه گذشته بود، در ماه اکتبر به 52.0 رسید. این رقم بالاترین رقم شاخص مدیران خرید چین از جولای 2015 تاکنون بود.
اعتصاب در شرکت نفت دولتی پترولیو برازیلیروی برزیل و تعطیلی پایانه صادرات نفت لیبی در منطقه زوئیتینا، موجب شد افت قیمت نفت محدود باشد.
۱۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۵:۵۵
تعداد بازدید : ۵۱۷