هند در ماه اکتبر روزانه بیش از ١٨١ هزار بشکه نفت از ایران خرید

هند در ماه اکتبر روزانه بیش از ١٨١ هزار بشکه نفت از ایران خرید
واردات نفت خام هند از ایران در ماه اکتبر با ٢٢,٣ درصد افت به ١٨١ هزار و ٢٠٠ بشکه در روز رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی نو، واردات نفت خام هند از ایران در ماه اکتبر با ٤١,٥ درصد افت نسبت به مدت مشابه پارسال به پایین ترین رقم در هفت ماه گذشته رسید.
 
توقف فعالیت مجتمع پالایش و پتروشیمی مانگلور از عوامل افت شدید واردات نفت هند از ایران در ماه اکتبر عوان شده، این شرکت پالایشی فعالیت یکی پالایشگاههای خود را برای انجام تعمیرات دوره ای متوقف کرده است.
بر اساس این گزارش، هند در ماه اکتبر روزانه ١٨١ هزار و ٢٠٠ بشکه نفت خام از ایران خرید، واردات نفت دهلی نو از تهران در ماه اکتبر نسبت به ماه پیش از آن نیز ٢٢,٣ درصد کاهش یافته است.
مجتمع پالایش و پتروشیمی مانگلور از ١٨ سپتامبر (٢٧ شهریورماه) و به مدت یک ماه تولید خود را به نصف کاهش داده است، این شرکت در ماه اکتبر تنها ٤٥ هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کرد
 
شرکت پالایشگر خصوصی اسار هند نیز روزانه ١٣٦ هزار و ٣٠٠ بشکه نفت از ایران خریده است.

کل واردات نفت خام هند از ایران در ١٠ ماه نخست امسال (ژانویه تا اکتبر) به طور میانگین روزانه ٢١٢ هزار و ٦٠٠ بشکه بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال با ٢١,٨ درصد افت روبرو بوده است.

واردات نفت خام دهلی نو از ایران در هفت ماه نخست سال مالی هند (فروردین تا مهرماه ١٣٩٤) با ٥,٦ درصد رشد به میانگین روزانه ٢٤٩ هزار و ١٠٠ بشکه رسیده است.

بنابر داده های منابع کشتیرانی، صادرات نفت خام و میعانات گازی ایران در ماه اکتبر با ١٣ درصد افت نسبت به ماه سپتامبر به پایین ترین سطح خود در هفت ماه گذشته رسید.

 واردات نفت خام خریداران آسیایی در ماه سپتامبر با ٦ درصد افت روبرو شد.

۱۶ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۲۱
تعداد بازدید : ۴۸۷