مشارکت ایران و آفریقای جنوبی برای احداث یک پالایشگاه نفت

مشارکت ایران و آفریقای جنوبی برای احداث یک پالایشگاه نفت
معاون رئیس جمهوری آفریقای جنوبی برای بررسی فرصت های همکاری تهران و پرتوریا و بررسی ساخت یک پالایشگاه در بخش انرژی به تهران می آید.
به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از رویترز، دفتر معاون رئیس جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد: سیریل راما فوزا، برای بررسی فرصت های همکاری در بخش انرژی با هدف جذب سرمایه برای ساخت یک پالایشگاه به ایران سفر می کند.
آفریقای جنوبی در حال بررسی ساخت یک پالایشگاه نفت است که قرار است برای کمک به عرضه بنزین و کاهش وابستگی به شرکت های بین المللی، نفت خام ایران را پالایش کند.
آفریقای جنوبی اعلام کرده است که به محض لغو تحریم ها، واردات نفت خام از ایران را ازسر می گیرد، اما بدون داشتن پالایشگاه، باید به شرکت های نفتی خارجی اتکا کند که مالکان و سهامداران اصلی پالایشگاه های واقع در خاک آفریقای جنوبی هستند.
دفتر معاون رئیس جمهوری آفریقای جنوبی اعلام کرد: راما فوزا در این سفر افزون بر دیدار و مذاکره با مقام های ایرانی با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران ملاقات و گفتگو می کند.
در بیانیه دفتر معاون رئیس جمهوری آفریقای جنوبی همچنین آمده است: هیئت همراه راما فوزا نیز فرصت های همکاری تهران-پرتوریا در بخش انرژی، جذب سرمایه گذاری لازم برای ساخت یک پالایشگاه و ایجاد ظرفیت حمل و نقل دریایی و همچنین تبادل فناوری و مهارت را در زمینه های انرژی بررسی خواهد کرد.
طرح ساخت یک پالایشگاه جدید در آفریقای جنوبی در مراحل اولیه خود قرار دارد و هزینه و زمان مورد نیاز برای تکمیل این طرح هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.
آفریقای جنوبی که بیشترین نفت مورد نیاز خود را از ایران وارد می کرد، پس از تحریم های غرب علیه تهران، تصمیم گرفت به منابع تأمین انرژی خود تنوع بخشد.
صندوق سوخت های استراتژیک آفریقای جنوبی همچنین اعلام کرده که به دنبال واردات ٢٤ میلیون بشکه نفت در سال از عراق برای افزایش حجم ذخایر خود است. این اولین واردات نفت آفریقای جنوبی از عراق در بیش از یک دهه گذشته خواهد بود.
۱۶ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۳۴
تعداد بازدید : ۴۲۸