برنامه هندی‌ها برای توسعه تجارت با چابهار

سفیر هند در دومین سفرش به بندر چابهار گفت: می‌خواهیم تجارت خود را بیشتر در بخش‌های شرقی ایران خصوصا بندر چابهار متمرکز کنیم که این امر باعث کاهش هزینه‌هاست. به گزارش ایسنا در سیستان و بلوچستان، سائووراب کومار در بازدید از بندر چابهار با اشاره به اینکه روابط جمهوری اسلامی ایران و هند همیشه دوستانه بوده و جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مهم‌ترین شریک تجاری و اقتصادی هند مدنظر کشورش بوده است، اظهار کرد: بندر چابهار برای ما بسیار با اهمیت است و ما در این سفر قصد همکاری در حوزه‌های مختلف در این بندر را داریم.

13516135125136236236135356236

وی ادامه داد: امروزه اکثر کالاهایی که از ایران وارد کشور هند می‌شود از بخش‌های غربی کشور ایران است و ما می‌خواهیم تجارت خود را بیشتر در بخش‌های شرقی ایران خصوصا بندر چابهار متمرکز کنیم که این امر باعث کاهش هزینه‌هاست. او گفت: خواهان یک تجارت مطلوب در بندر چابهار هستیم و امیدواریم این امر هرچه سریع‌تر در دستور کار قرار گیرد.

احمد علی موهبتی، معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار نیز در این دیدار که در فرمانداری این شهرستان انجام شد، اظهار کرد: موقعیت بندر چابهار به‌عنوان یک پل ارتباطی، علاوه بر اینکه می‌تواند صنعت ترانزیت و تجارت مطلوب را از طریق اتصال هندوستان به کشورهایی که اصلا راه دریایی ندارند برقرار کند، می‌تواند نقش مهمی در توسعه تجارت منطقه داشته باشد.

وی به برخی از پروژه‌های در حال اجرای بندر چابهار که سرآغاز و نقطه عطف همکاری‌های دوجانبه با شرکت‌های هندی است از قبیل توسعه بندر شهید بهشتی، راه‌آهن چابهار به زاهدان، راه‌اندازی خط کشتیرانی بین چابهار و یکی از بنادر فعال هند، مشارکت در توسعه سایت پتروشیمی و احداث آب شیرین‌کن اشاره کرد.

۱۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۱۹
تعداد بازدید : ۴۴۰