کاهش 2 دلاری قیمت نفت در هفته ای که گذشت

کاهش 2 دلاری قیمت نفت در هفته ای که گذشت
قیمت نفت در معاملات هفته گذشته 2 دلار کاهش یافت و در پایان معاملات به 47 دلار و 42 سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت روز جمعه تا 2 درصد کاهش یافت و تحت فشار افزایش ارزش دلار و قوت گرفتن احتمال افزایش نرخ بهره پس از انتشار آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا سومین هفته کاهشی خود در طی 4 هفته اخیر را به ثبت رساند.

پس از آنکه آمارها نشان داد که بازار کار آمریکا در ماه اکتبر بیشترین رشد ماهیانه را از دسامبر 2014 تاکنون داشته، ارزش دلار در مقابل سبد ارزهای مهم جهانی به بالاترین رقم 6 ماه و نیم گذشته رسید.

افزایش فرصت های شغلی در آمریکا شانس افزایش نرخ بهره در ماه دسامبر و تقویت ارزش دلار را بالا می برد و کالاهای ارزش گذاری شده به دلار را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر می سازد.

پیت داناوان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده ممکن است به معنای تقویت اقتصاد آمریکا باشد، امابه معنای ضعف قیمت نفت تفسیر شده است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با 55 سنت، معادل 1.2 درصد کاهش به 47 دلار و 42 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته 4.2 درصد برابر با 2 دلار کاهش داشت.

قیمت نفت خام آمریکا نیز در پایان معاملات دیروز 91 سنت، معادل 2 درصد کاهش یافت و به 44 دلار و 29 سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در این هفته 5 درصد کاهش داشت.

بازار نفت هیچ واکنش مثبتی نسبت به خبر کاهش تعداد سکوهای حفاری نفت آمریکا برای دهمین هفته متوالی نشان نداد.

کریس جارویس، تحلیلگرموسسه کپراک ریسک منجمنت در این باره گفت: «آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا که انتظار می رود حاکی از افزایش میزان ذخایر نفت خام آمریکا باشد، در کنار پیش بینی عدم کاهش تولید در نشست ماه دسامبر اوپک تنها موجب تشدید ضعف بنیادین نفت خواهد شد.»

۱۶ آبان ۱۳۹۴ ۱۵:۵۵
تعداد بازدید : ۴۵۸