اقتصاد کشور نیازمند نهضت بهره‌وری است

اقتصاد کشور نیازمند نهضت بهره‌وری است
رئیس دفتر ریاست جمهوری با بیان اینکه بهره‌وری در بخش‌های دولتی و خصوصی کشور پایین است، گفت: تحریم‌ها باعث عقب‌ماندگی تکنولوژی در اقتصاد کشور شده که متعاقب آن کاهش بهره‌وری است و ما نیازمند نهضت افزایش بهره‌وری در کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد نهاوندیان در نشست شورای پیشکسوتان اتاق بازرگانی ایران با اعلام این مطلب، اظهار کرد: جوامع ما در سال‌های گذشته به خاطر بینشی که داشته عقب‌مانده است و آن تضاد در جامعه است، در حالیکه تقابل با بینش اصیل الهی متفاوت است.

وی افزود: رشد در شرایط هم‌افزایی حاصل می‌شود نه در تضاد و درگیری. هر جامعه‌ای بتواند نیروهای مختلف خود را در کنار هم قرار دهد و از ظرفیت‌های آنها استفاده کند پیشی گرفته است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ادامه داد: در سه دهه گذشته دوره‌های متعددی داشته‌ایم که یا از این وربام افتاده‌ایم یا از آن وربام، اما اتاق با حرکتی که برای تشکیل شورای پیشکسوتان انجام داده است، نیروهای باتجربه را به کنار نیروهای جوان آورده و آنها را حفظ کرده است که این امر تصمیم ارزشمند و آینده‌نگری است.

نهاوندیان با اشاره به اینکه توقع‌های بیشتری می‌رود و انتظار داریم که اتاق بازرگانی نقش پررنگ تری در اقتصاد کشور داشته باشد، تصریح کرد: انباشتگی قانون‌ها و سیاست‌ها یکی از مشکلاتی است که پیش‌روی فعالین اقتصادی قرار دارد و این تراکم مقررات هرساله بیشتر شده و فضای کسب و کار را سخت‌تر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری در اقتصاد کشور ما در بخش‌های خصوصی و دولتی کم است، گفت: بدون شک یکی از مهمترین ضررهایی که تحریم برای ما داشته است، کاهش کیفیت محصولات تولیدی است به طوری که ما نتوانسته‌ایم به طور جدی از تکنولوژی‌های روز دنیا بهره گیریم و به افزایش بهره‌وری خود بیافزاییم.

این مقام مسئول گفت: ما نیازمند نهضت افزایش بهره‌وری هستیم که در این زمینه تمام بخش‌های خصوصی و دولتی باید وارد عمل شوند.

نهاوندیان با اشاره به ظرفیت‌های شورای پیشکسوتان اتاق بازرگانی ایران، گفت: این بخش می‌تواند راهکارهای مختلفی را به دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی نشان دهد، به‌طوریکه در حال حاضر بخش‌های مختلف اقتصادی هماهنگی لازم را با یکدیگر ندارند.

وی یادآور شد: بسیاری از فعالین و پیشکسوتان اتاق بازرگانی سرمایه و اعتبار ایران در خارج از کشور هستند به طوری که در مواقعی مراودات این افراد و شناختی که از آنها در خارج از کشور وجود دارد، از مسئولین دولتی ما نیز بیشتر است.

۱۷ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۰۱
تعداد بازدید : ۵۰۴