گروه سامسونگ 2.66 میلیارد دلار از سهام خود در بخش پتروشیمی را می فروشد

گروه سامسونگ 2.66 میلیارد دلار از سهام خود در بخش پتروشیمی را می فروشد
گروه سامسونگ برنامه دارد تا در میان کندی آهنگ رشد اقتصاد جهانی، به بازسازی و بازساماندهی حوزه های فعالیت خود بپردازد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، گروه سامسونگ در نظر دارد تعدادی از زیرمجموعه های پتروشیمی خود را طی قراردادی به ارزش دو میلیارد و 660 میلیون دلار، به گروه لوته کند.

سامسونگ قصد دارد با خروج تدریجی از بخش پتروشیمی، بر روی حوزه های اصلی فعالیت خود از قبیل الکترونیک و امور مالی و بازرگانی ( finance ) متمرکز شود.

مطابق این قرارداد که کلیات آن در تاریخ جمعه 8 آبان ماه منتشر شد؛ شرکت پتروشیمی لوته کمیکال که یکی از زیرمجموعه های شرکت خوشه ای کره ای-ژاپنی لوته به شمار می رود؛ 90 درصد از سهام شاخه صنایع شیمیایی شرکت سامسونگ اس دی آی ( Samsung SDi )، 31.5 درصد از سهام شرکت سامسونگ فاین کمیکالز ( Samsung Fine Chemicals ) و 49 درصد از سهام شرکت سامسونگ بی پی کمیکالز ( Samsung BP Chemicals ) را بدست می آورد.

قرارداد واگذاری مذکور همچنین امکان تولید محصولات دارای ارزش افزوده بالا را برای این شرکت فراهم می کند. از جمله می توان به اکریلونیتریل بوتادین استایرن و مواد اولیه برای ساخت تراشه های الکترونیکی اشاره کرد.

این گروه امروزه دارای تعداد زیادی شرکت تابعه، زیرمجموعه و فرعی در سرتاسر جهان است. سامسونگ الکترو-مکانیکس، سامسونگ تکوین ( Samsung Techwin )، سامسونگ سی اند تی، سامسونگ فایر، سامسونگ کارت، سامسونگ لایف، چیل ورلدواید، سامسونگ الکترونیکس، صنایع سنگین سامسونگ و مهندسی سامسونگ از جمله مهمترین زیرمجموعه های این شرکت محسوب می شوند.

۱۷ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۲۸
تعداد بازدید : ۵۳۲