افتتاح زمین اختصاصی آموزش آتش نشانی

افتتاح زمین اختصاصی آموزش آتش نشانی
همزمان با برگزاری مانور پدافند غیرعامل در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، زمین آموزش آتش نشانی سازمان منطقه ویژه توسط رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، زمین آموزشی تخصصی آتش نشانی این سازمان همزمان با حضور سردار سرتیپ دکتر جلالی، رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور جهت برگزاری مانور پدافند غیرعامل این منطقه افتتاح شد.

این زمین به منظور توانمندسازی نیروهای آتش نشانی شاغل در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در سایت سه و در مجاورت ایستگاه مرکزی آتش نشانی سازمان ساخته شده است.

براساس اعلام سرپرست امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، تمامی مراحل طراحی و ساخت این زمین با الگوبرداری از آخرین متدهای بین المللی و با بهره گیری از توان و دانش متخصصان ایمنی و آتش نشانی داخل کشور صورت گرفته است.

غلامرضا کشکولی خاطر نشان کرد: این زمین به وسعت 2500 مترمربع و با سرمایه گذاری بالغ بر 2 میلیارد ریال ساخته شد و در آن ماکتهای مختلف، جهت اجرای دوره های تخصصی مختلف آتش نشانی مستقر شده اند.

با امکاناتی که در این زمین در نظر گرفته شده است امکان پیاده سازی و تمرین امداد و نجات مصدوم از ارتفاع، تکنیک های مختلف اطفاء حریق، طریقه مقابله با نشت مواد شیمیایی (از خطوط لوله، ظروف، مخازن و تانکرهای حاوی مواد قابل اشتعال و سمی)، فرماندهی حریق، امداد و نجات در فضاهای بسته مانند دفاتر اداری، آزمایشگاه و ... فراهم آمده است

۱۷ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۳۵
تعداد بازدید : ۴۸۷