توتال درصدد فعالیت در زمینه تولید انرژی خورشیدی است

توتال درصدد فعالیت در زمینه تولید انرژی خورشیدی است
مدیرعامل توتال گفت: انرژی خورسیدی می تواند تا سال ٢٠٣٠ میلادی حدود ١٥ درصد از داراییها این شرکت را شامل شود.

به گزارش خبرگزاری  رویترز، پاتریک پویان در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوموند اعلام کرد که این شرکت در زمینه تولید انرژی خورشیدی سه میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است که  اکنون حدود سه درصد از مجموع دارایی کنونی این شرکت را شامل شود.

وی افزود: ما معتقدیم که تولید انرژی خورشیدی بازاری روبرو رشد است و به همین دلیل تا سال ٢٠١٥ میلادی تولید انرژی خورشیدی این شرکت از سه درصد به ١٥ درصد از مجموع تولید انرژی  این شرکت را شامل خواهد شد.

توتال که سرمایه گردش در بازار این شرکت ١١٢ میلیارد یورو (١٢٠ میلیارد دلار) است، به تازگی در یکی از بزرگترین اقدامهای جهانی در بازار سرمایه شرکتهای بین المللی نفت و گاز، سهام شرکت آمریکایی سان پاور (Sun Power) را به مبلغ سه میلیارد و ١٠٠ میلیون دلار با سمت وسوی انرژیهای تجدیدپذیر خریده است.

مدیرعامل توتال با اشاره به این که ٤٠ درصد از انتشار جهانی کربن مربوط به صنایع نفت و گاز است، تاکید کرد: نیروگاههای تولید برق که  کماکان ذغالسنگ مصرف می کنند بسیار از نفت و گاز آلوده کننده تر هستند.

پویان در ادامه با اشاره توجه هر چه بیشتر شرکت توتال به  تولید گاز اظهار کرد: ذغالسنگ در قضیه آلوده سازی بزرگترین مشکل به شمار می رود.

وی تصریح کرد: توتال در پروژه های تحقیقات و بررسی سوددهی همه منایع تولید ٢٥ سنت برای هر تن تخصیص داده است. 

۱۷ آبان ۱۳۹۴ ۱۳:۵۷
تعداد بازدید : ۴۶۰