سرمایه گذار قطری پروژه پتروشیمی ویتنام را ترک کرد

سرمایه گذار قطری پروژه پتروشیمی ویتنام را ترک کرد
ساخت مجتمع پتروشیمی لانگ سان از سپتامبر 2008 آغاز شده و انتظار می رود در سال 2019 به عنوان اولین طرح پتروشیمی کامل یکپارچه کشور ویتنام به بهره برداری برسد.

به گزارش نیپنا به نقل از تان نیم نیوز،شرکت نفتی بین المللی دولتی قطر از خروج خود از پروژه مجتمع پتروشیمی در جنوب ویتنام خبر داد.

گروه شرکت نفتی بین المللی قطر علت خروج خود را از طرح مجتمع پتروشیمی 3.77 میلیارد دلاری را تجدبد نظر در طرح های در دست اقدام شرکت در کشورهای دیگر عنوان کرده است.

مجتمع پتروشیمی لانگ سان در استان باریا وونگ تائو قرار بود با سرمایه گذاری مشترک بین شرکت نفتی بین المللی قطر و پتروویتنام و شرکت اس سی جی تایلند انجام شود که در حال حاضر قطر با وجود داشتن 25 درصد از سهام کل پروژه آن را ترک کرده است.

قطر از سال 2008 با عقد قرارداد سرمایه گذاری در کنار این پروژه با شرکای خود همکاری داشته است. در راستای این موضوع قطر در حال مذاکره برای انتقال سهام سرمایه گذاری خود به دیگری است و شنیده ها حاکی از آن است که برای این انتقال به توافق نیز رسیده است .

اما وزارت صنعت و تجارت ویتنام قصد دارد تا در هفته آینده به درخواست همتای قطری خود در رابطه با این پروژه پتروشیمی رسیدگی کرده و هر چه سریعتر برای حل مشکل اقدام کند.

در حال حاضر مجموعه دونگ کوات تنها پردازش کننده انرژی در ویتنام است و این کشور چندین پروژه مختلف پتروشیمی در حال ساخت دارد و برای ساخت چند پروژه دیگر برنامه ریزی کرده است.

۱۷ آبان ۱۳۹۴ ۱۵:۳۴
تعداد بازدید : ۵۳۰