فزونی عرضه نفت 5 سال ادامه خواهد داشت

فزونی عرضه نفت 5 سال ادامه خواهد داشت
نماینده کویت در اوپک گفت، در شرایطی که تولید کنندگان نفت در خاورمیانه تولید خود را افزایش می دهند، بازارهای نفت تا 5 سال همچنان با فزونی عرضه مواجه خواهند بود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، محمد الشطی، نماینده کویت در اوپک گفت، در شرایطی که تولید کنندگان نفت در خاورمیانه تولید خود را افزایش می دهند، بازارهای نفت تا 5 سال همچنان با فزونی عرضه مواجه خواهند بود.
بر اساس آمارهای جمع آوری شده توسط بلومبرگ، عراق در ماه ژوئن روزانه 4.4 میلیون بشکه نفت تولید کرد که رقمی بی سابقه بود. به گفته الشطی، تولید نفت لیبی که به دلیل جنگ داخلی به کمتر از نصف رسیده  می تواند «هر لحظه» برگردد. رکن الدین جوادی، مدیر شرکت ملی نفت ایران نیز ماه گذشته گفته بود، کشورش ظرفیت 500 هزار بشکه ای صادرات روزانه نفت خود در طی یک هفته بعد از لغو تحریم ها را دارد.
الشطی در ادامه این مصاحبه که روز شنبه در دوحه انجام شد گفت: «کاهش قیمت ها تا زمانی که فزونی عرضه در بازار پایان یابد، ادامه خواهد داشت...انتظار می رود تولید بسیاری از کشورها افزایش یابد. انتظار می رود نفت ایران به بازار برگردد و این به معنای افزایش تولید است.»
این مقام کویتی افزود، انتظار نمی رود تقاضا، ظرفیت اضافی را جذب کند و برای تغییر در قیمت ها، باید تغییراتی در عرضه به وجود بیاید. وی همچنین گفت، اختلال های ژئوپلتیک یا کاهش تولید در آینده به دلیل کاهش 30 درصدی سرمایه گذاری شرکت های نفتی، می تواند موجب افزایش (قیمت نفت) شود.
۱۸ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۲۱
تعداد بازدید : ۴۶۰