پیش بینی کمبود عرضه استایرن منومر در بازار کره جنوبی

پیش بینی کمبود عرضه استایرن منومر در بازار کره جنوبی
کره جنوبی بر اساس پیش بینی ها در سال آینده میلادی با کمبود عرضه استایرن منومر ( SM ) مواجه می شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، منابع بازار اعلام کردند: پیش بینی می شود کره جنوبی در سال 2016 میلادی با کمبود عرضه استایرن منومر ( SM ) مواجه شود. 

کارشناسان کاهش واردات این محصول از ژاپن و افزایش تقاضا از سوی صنایع پایین دستی تازه ایجاد شده در کره جنوبی را از دلایل آن برشمردند.

این موضوع می تواند سبب روی آوردن خریداران کره ای به عرضه کنندگان استایرن منومر خاورمیانه و ایالات متحده شود. احتمال بروز کمبود عرضه این محصول در بازار کره جنوبی برای سال آینده، نگرانی هایی در مورد افزایش حق بیمه قراردادهای با دوره زمانی محدود ( Term Contracts )استایرن منومر، بر مبنای FOB کره، ایجاد کرده است.

داده های منتشر شده توسط موسسه پلاتس نشان می دهد که حق بیمه قردادهای با دوره زمانی محدود، بر مبنای FOB کره در سال 2015 ، به هفت تا 9 دلار برای هر تن کاهش یافته است. این رقم در سال 2014 حدود 11 دلار به ازای هر تن بود.

از طرفی انتظار می رود با تعطیلی دائمی مجتمع استایرن منومر شرکت صنایع شیمیایی آساهی کاسی ژاپن با ظرفیت 320 هزار تن در سال، واقع در میزوشیما، که قرار است در ماه مارس سال 2016 بسته شود؛ صادرات این محصول از ژاپن به کره جنوبی شدیدا کاهش یابد.

پیشتر و به دنبال تعطیلی مجتمع تولید پروپیلن اکسید-استایرن منومر شهر چیبا ژاپن با ظرفیت تولید 425 هزار تن در سال، حجم محموله های استایرن منومر ارسالی از ژاپن به کره جنوبی در سال جاری میلادی به نصف کاهش یافته است. مجتمع یادشده که از ماه مه امسال در تعطیلی به سر می برد؛ متعلق به شرکت Nihon Oxirane است.

۱۸ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۳۹
تعداد بازدید : ۴۸۴