یک مجموعه جدید پتروشیمی در ازبکستان آغاز به کار می کند

یک مجموعه جدید پتروشیمی در ازبکستان آغاز به کار می کند
این مجموعه که قادر به تولید محصولاتی نظیر پلی اتیلن سنگین ( HDPE ) و پلی پروپیلن ( PP ) است؛ در زمینی به مساحت 245 آکر احداث شد و این مجتمع بزرگترین مجموعه صنعتی پایه در ازبکستان محسوب می شود .

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت پتروشیمی لوته کمیکال که یکی از زیرمجموعه های گروه لوته کره جنوبی به شمار می رود؛ از پایان عملیات ساخت مجموعه پتروشیمی Ustyurt در کشور ازبکستان خبر داد.

این پروژه بخشی از طرح عظیم Surgil محسوب می شود که به مدت 10 سال در جریان است.

پروژه Surgil ، از سال 2006 میلادی و توسط کنسرسیومی از شرکت های کره ای، متشکل از لوته کمیکال، شرکت گاز کره جنوبی و شرکت GS کلید خورد و لوته کمیکال از شرکت های فعال در زمینه تولید محصولات میانی و پایین دستی پتروشیمی است.

شرکت UZ-Kor Gas Chemical ، حاصل سرمایه گذاری مشترک این کنسرسیوم و شرکت دولتی نفت و گاز ازبکستان (ازبک نفتگاز) است.

کنسرسیوم شرکت های کره ای و شرکت ازبک نفتگاز، هر کدام 50 درصد از اعتبار مورد نیاز برای ساخت مجموعه پتروشیمی یادشده را تامین کردند.

شرکت لوته کمیکال اعلام کرد که مجموعه پتروشیمی Ustyurt ، هم اکنون در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد و از ماه ژانویه سال 2015 ، تولید تجاری را آغاز خواهد کرد.

این شرکت همچنین عنوان کرد: مجتمع های تولید پلی اتیلن سنگین و پلی پروپیلن این مجموعه، به کمک تکنولوژی شرکت لوته کمیکال احداث شده اند. این نخستین انتقال فناوری شرکت های کره ای به بازارهای بین المللی در حوزه پتروشیمی است.

شرکت ازبک نفتگاز نیز عمدتا در زمینه توسعه میادین گازی، استخراج نفت و گاز مایع و خطوط لوله انتقال گاز طبیعی مستقر در ازبکستان فعالیت دارد.

۱۸ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۴۰
تعداد بازدید : ۵۲۷