پالایشگاه های هندی نفت ایران را مفت می خواهند

پالایشگاه های هندی نفت ایران را مفت می خواهند
با وجود اینکه ایران خود را برای افزایش صادرات نفت پس از لغو تحریم ها آماده می کند، شرکت های نفتی هند چندان علاقمند به افزایش سهم خرید نفت خود از این کشور نیستند مگر آن که ایران نفت خود را با تخفیف بفروشد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی نیو ایندین اکسپرس، با وجود اینکه ایران خود را برای افزایش صادرات نفت پس از لغو تحریم ها آماده می کند، شرکت های نفتی هند ظاهرا چندان علاقمند به افزایش سهم خرید نفت خود از این کشور نیستند.
شرکت ایندین اویل، بزرگترین شرکت بازاریابی نفت هند تمایلی به افزایش واردات نفت از ایران ندارد، مگر اینکه شرکت های نفتی ایرانی تخفیف های قابل توجهی در قراردادهای مورد مذاکره پیشنهاد دهند.
ای کی شارما، مسئول بخش مالی شرکت ایندین اویل گفت، از نظر شاخص کیفیت، نفت ایران به قعر جدول نزدیک تر است. به علاوه، با توجه به قیمت هایی که ایران برای نوع نفت خود پیشنهاد می دهد، برای ما منطقی نیست واردات از این کشور را افزایش دهیم. شرکت های نفتی ایرانی باید با ارائه تخفیف های خوب موافقت کنند تا ما سفارشات بیشتری را به آنها بدهیم.»
شارما همچنین افزود، ما در حال خرید نفت خام با بهترین کیفیت (نفت خام سبک) از بصره هستیم و قصد داریم واردات نفت از عراق را به 18 میلیون تن برسانیم.
شرکت ریلاینس اینداستریز، که بزرگترین پالایشگاه جهان در جامناگار هند را هدایت می کند نیز چندان مشتاق افزایش واردات نفت از ایران نیست و تمایل دارد قبل از تصمیم گیری، منتظر بماند و ببیند بازار پس از لغو تحریم ها چه وضعیتی پیدا می کند.
اسار اویل، مشتری کلیدی نفت ایران نیز به دنبال افزایش قابل توجه خرید نفت از ایران نیست زیرا قصد دارد به منابع تامین نفت خود تنوع ببخشد.
بی آشوک، رئیس و مدیرعامل شرکت ایندین اویل گفته این شرکت طرحی را برای افزایش خرید نفت از نیجریه ارائه کرده است. «با کاهش قیمت جهانی نفت، ما در حال مذاکره با نیجریه برای انعقاد یک قرارداد بلندمدت هستیم.»
پالایشگاه های هندی در پایان ماه سپتامبر 700 میلیون دلار از بدهی نفتی خود به ایران را پرداخت کردند تا بیش از یک پنجم بدهی 6.5 میلیارد دلاریشان به تهران را تسویه کرده باشند.
۱۸ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۱۶
تعداد بازدید : ۵۱۸