تولید ملی با حمایت از متخصصان صنعت نفت ممکن می شود

تولید ملی با حمایت از متخصصان صنعت نفت ممکن می شود
مدیرعامل شرکت فرآیند شیمی زنگان گفت: حمایت از متخصصان و کارشناسان صنعت نفت که سرمایه ایرانی محسوب می شوند، نخستین گام تولید ملی است.
 

به گزارش شانا، علی محمد شماعی با اشاره به این که در صنعت نفت و صنایع پایین دست آن متخصصان زبده فراوانی داریم، تاکید کرد: باید با برنامه ریزی های دقیق، زمینه استفاده بهتر از تخصص این صنعتگران فراهم شود که نامگذاری سال 91 به عنوان تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری مصداق همین رویکرد است.

وی افزود: شرکت ها، پیمانکاران و سازندگان ایرانی طرح هایی ارائه می دهند که به شرط در اختیار داشتن امکانات به خوبی اجرا شده و با نمونه های خارجی نیز رقابت می کنند.

شماعی تضمین سرمایه گذاری را لازمه حضور فعال بخش خصوصی در صنعت نفت عنوان و تصریح کرد: در این زمینه صنعت نفت باید برای حمایت از تولید کنندگان داخلی تامین مواد اولیه صنایع تکمیلی را تضمین کند تا شرایط لازم برای ارتقای تولید ملی افزایش یابد.

به گفته وی، آسان سازی قوانین مالی و سرمایه گذاری، از دیگر مواردی است که به تولید کننده کمک می کند تا زمینه و زیرساخت های ضروری برای افزایش تولیدات داخلی را گسترش دهد.

مدیر عامل شرکت فرآیند شیمی زنگان با بیان این که ارائه راهکار مناسب برای گشایش LC برخی از معضلات تولید را حل می کند، اظهار کرد: حجم سرمایه گذاری در این صنعت محدود نیست و بخش خصوصی تمایل بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در صنعت نفت دارد.

وی افزود: با توجه به تنوع محصولات، بازار گسترده و رو به رشد و سودآوری قطعی، تقاضای سرمایه گذاری در صنعت نفت و صنایع میانی و پایین دست آن زیاد است.

شماعی با اشاره به این که رقبای صنعت نفت ایران توان رقابت با این صنعت را ندارند، تاکید کرد: شرکت ها و سازندگان ایرانی توانایی های فراوانی دارند که استفاده بهینه از این توانایی ها نیازمند حمایت جدی دولت این بخش و ارائه مجوزهای لازم است.

مدیرعامل شرکت فرآیند شیمی زنگان گفت: این شرکت در زمینه تولید انواع روغن های صنعتی پایه و ترانس و انواع روغن پایه فعالیت می کند و در میان کارخانه های صنایع میانی در زمره بهترین ها محسوب می شود که نشان از توانایی بالای تولید کننده داخلی دارد.

وی با بیان این که شرکت فرآیند شیمی زنگان دارای گواهینامه ایزو QM آلمان است، افزود: محصولات تولید داخل از نظر کیفیت نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارند و تایید این موضوع این است که همه محصولات این شرکت تاییدیه یورو4 را دارا هستند.

شماعی از تولید نمونه آزمایشگاهی روغن کششی سبک و سنگین خودرو در این شرکت برای نخستین بار در ایران خبر داد و تاکید کرد: نمونه های این روغن در یکی از شرکت های خودروسازی بررسی و تایید شده است و امیدواریم با حمایت های بیشتر در سال جدید به سمت ارتقای توان خودکفایی در تولید محصولات و بومی سازی فناوری ها گام برداریم.

۳۰ فروردین ۱۳۹۱ ۲۰:۰۱
تعداد بازدید : ۱,۰۷۵