مرکز آزاد فعالیت های پولی ـ مالی در منطقه آزاد کیش ایجاد می شود

مرکز آزاد فعالیت های پولی ـ مالی در منطقه آزاد کیش ایجاد می شود
مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه مجموع سرمایه گذاری مورد نیاز کشور یک هزار میلیارد دلار است گفت: مرکز آزاد فعالیت های پولی ـ مالی در منطقه آزاد کیش ایجاد می شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا ، اکبر ترکان دوشنبه شب در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری کشور و دومین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و همایش اقتصاد ایران در پساتحریم، کیش دروازه ورود افزود: برای تحقق سیاست های کلی برنامه ششم ،طرح هایی در سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دست انجام است که مراحل خود را طی می کند .
وی اظهار داشت : ارزیابی ها نشان می دهد که برای تحقق نرخ رشد هشت درصدی در اقتصاد ایران باید یک هزار میلیارد دلار سرمایه دربرنامه ششم توسعه تشکیل شود که در غیر اینصورت رسیدن به نرخ رشد میسر نخواهد بود ، این موضوع با در نظر گرفتن این نکته است که بخشی از نرخ رشد را از ارتقا بهره وری بدست آوریم .
مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه ارتقا بهره وری تنها تغییر رفتار نیست افزود : این ارتقا مستلزم سرمایه گذاری و فناوری است ، اصلاح راندمان بهره وری با اصلاح روش های مدیریتی تنها ممکن نیست بلکه نیازمند فناوری و سرمایه گذاری های جدید است .
وی افزود : با بهبود شرایط مدیریتی و شرایط داخلی کشور و تکیه بر ظرفیت های درونی از طریق اقتصاد مقاومتی،سه چهارم از منابع مورد نیاز تشکیل سرمایه در برنامه ششم از درون اقتصاد ایران قابل تامین است و باقیماند آن باید از سرمایه بیرونی تامین شود .
به گزارش خبرنگار ایرنا ،مشاور رئیس جمهور اظهار داشت : با توجه به موقعیت کیش به جای جذب سرمایه باید به جذب سرمایه گذاری در اقتصاد ایران فکر کنیم ، توجیه منطقی برای توسعه اقتصادی و پیشرفت؛ جذب سرمایه گذاری خارجی با هدف ورود همزمان مدیریت و فناوری است .
وی افزود: با آمدن همزمان پول و سرمایه، فناوری و مدیریت هم وارد می شود و برای دولت نیز بدهی ایجاد نمی شود ، همچنین فاصله ایران در برخی صنایع از نظر تکنولوژی با دنیا کم خواهد شد .
ترکان در ادامه مناطق آزاد را پایگاهی برای سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد و گفت : در این دوره مدیریت منطقه تلاش کرده تا کیش پایلوتی برای جذب و جلب سرمایه گذار باشد و خود را به ترازهای بین المللی نزدیک کند .
وی در بخش دیگری از سخنان خود از ایجاد مرکز آزاد پولی و مالی در کیش خبر داد و افزود : با ایجاد بانک های خارجی و شعب آنها زمینه خوبی برای جذب سرمایه گذار فراهم می شود .
ترکان یاد آور شد : در دولت تدبیر و امید ایجاد هفت نقطه جدید به عنوان منطقه آزاد تا کنون تصویب و تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است که همه آنها با هدف تجارت با همسایگان ایجاد شده اند که مناطق ازاد اروند با عراق جنوبی ، مهران و بانه ، مریوان ، سیستان ، جاسک ، اینچه برون و اردبیل است .
دومین نمایشگاه بورس ، بانک ، بیمه و خصوصی سازی و هفتمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و همایش اقتصاد ایران در پسا تحریم دوشنبه شب با حضور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور و مدیرعامل منطقه آزاد کیش ، علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش آغاز به کار کرد.
این نمایشگاه ها تا 21 آبان ماه پذیرای بازدیدکنندگان است .
۱۹ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۳۸
تعداد بازدید : ۱,۰۴۹