وزیر‌خارجه ونزوئلا: امپریالیسم‌ها به دنبال تسلط بر قیمت نفت هستند

وزیر‌خارجه ونزوئلا: امپریالیسم‌ها به دنبال تسلط بر قیمت نفت هستند
رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» به نقل از وزیر خارجه ونزوئلا نوشت: امروزه قدرت‌های امپریالیستی برای تأثیرگذاری بر کشورهایی همچون روسیه، ایران و ونزوئلا به دنبال تسلط بر قیمت نفت هستند.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «دلسی رودریگز» وزیر امور خارجه ونزوئلا روز گذشته در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اعلام کرد که اجلاس آتی کشورهای عربی و کشورهای آمریکای جنوبی به یافتن راه‌حل مشترکی برای دفاع از منابع طبیعی، قیمت عادلانه نفت و ثبات اقتصاد جهانی اختصاص خواهد یافت.

وی در ادامه افزود که اخیرا در «وین» پایتخت اتریش شاهد برگزاری یک نشست فنی با شرکت کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) بودیم و تولیدکنندگان بزرگ نفتی دنیا در این نشست نشان دادند که بدون شک به دنبال یافتن راه‌حلی برای ثبات قیمت نفت هستند.

«رودریگز» تصریح کرد که امروزه قدرت‌های امپریالیستی برای تأثیرگذاری بر کشورهایی همچون روسیه، ایران و ونزوئلا به دنبال تسلط بر قیمت نفت هستند.

وی در ادامه عنوان کرد که قیمت فعلی نفت هیچ توجیه اقتصادی ندارد اما در حقیقت آسیب اصلی آن متوجه بازار جهانی خواهد بود.

وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین خاطرنشان کرد که روز گذشته در جلسه وزرای امور خارجه کشورهای عربی و کشورهای آمریکای جنوبی، نمایندگان تمامی کشورها بر ضرورت همکاری در این زمینه تأکید داشتند.

«رودریگز» اظهار داشت که ما در سال 2004 مبلغی معادل 6 میلیارد دلار به همکاری و معاوضه تجاری اختصاص دادیم که این رقم در سال 2010 به 33 میلیارد دلار رسید و امیدواریم که در آینده نیز بیشتر و بیشتر شود.

وی در پایان عنوان کرد که ما ریشه‌های تاریخی، فرهنگی و سیاسی قدرتمندی داریم که به ما اجازه رشد و پیشرفت می‌دهند.

۱۹ آبان ۱۳۹۴ ۱۰:۴۳
تعداد بازدید : ۹۶۱