کمیته برجام در وزارت نفت تشکیل شد

کمیته برجام در وزارت نفت تشکیل شد
وزارت نفت با هدف رفع ابهام و شفاف سازی متن برجام برای کسانی که با تفاسیر نادرست از متن برجام روبه‌رو هستند، کمیته تشکیل داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت وزارت نفت مسعود هاشمیان؛ قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی در هفتمین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه‌گذاری با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک میان ایران و ١ + ٥ برای نظارت بر بر جام از تشکیل کمیته برجام برای رفع موانع و پیگیری مسائل سرمایه گذاران در صنعت نفت، در وزارت نفت خبر داد.

وی با بیان این‌که ایجاد فضای سیاسی مناسب یکی از فعالیتهای بارز دولت یازدهم برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور است، گفت: در دوسال گذشته زیرساختهای مالی کشور به همراه تحول در فضای سیاست داخلی و خارجی کشور فراهم شده است.

قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی اظهارکرد: سرمایه‌گذاران خارجی از سیاستها و اهداف مجموعه‌های اقتصادی کشور همچون پتروشیمی به خوبی اطلاع دارند؛ ضمن‌ آن که به دلیل استقبال آنها نه تنها این موضوع بلکه امنیت و ظرفیتهای موجود در صنعت نفت ایران نیز مورد توجه آنهاست.

هاشمیان با اشاره به تشکیل کمیته برجام در وزارت نفت گفت: هدف ازتشکیل این کمیته آن است که شرکتها وکسانی که متن برجام برای آنها در مواردی ابهام داشته و با تفاسیر نادرست روبرو هستند، برای شفاف سازی و گرفتن تفسیر درست به این کمیته مراجعه کنند.

قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، تشکیل کمیسیون مشترک ایران و ١+٥ در زمینه نظارت بر اجرای برجام را نقطه قوتی برای سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی دانست و افزود: مطالعه دقیق متن برجام بخصوص آیتمهای ١٨ تا ٣٣ برای شرکتها و سازمانهای دولتی که قصد جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارند اهمیت زیادی دارد و فعالان صنعت پتروشیمی نیز باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

هاشمیان با اشاره به ضمیمه شماره ٢ و ٥ برجام میان ایران و ١+٥ در زمینه رفع تحریمهای آمریکا و تعهدات اتحادیه اروپا نسبت به ایران، ادامه داد:  توجه و اشراف بر متن این ضمیمه‌ها ما را از تفاسیر خلاف و غیرواقع در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران دور می‌کند.

۱۹ آبان ۱۳۹۴ ۱۴:۴۳
تعداد بازدید : ۴۷۰