کشف جدید نفت در خزر

کشف جدید نفت در خزر
مدیر عامل شرکت نفت خزر با اشاره به برنامه‌ریزی برای حفاری یک حلقه چاه جدید توصیفی در میدان سردار جنگل، اعلام کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در صورت ورود به سازندهای جدید احتمال کشف لایه‌های جدید نفتی در این میدان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، علی اصولی در تشریح برنامه‌های جدید اکتشاف ایران در آب‌های عمیق دریای خزر، گفت: در شرایط فعلی یکی از سیاست های شرکت ملی نفت ایران در حوزه دریای خزر حفاری یک حلقه چاه جدید توصیفی در میدان تازه اکتشاف شده سردار جنگل است.

مدیرعامل شرکت نفت خزر با اعلام این که هدف از حفاری چاه توصیفی در میدان سردار جنگل شناسایی سازندهای هیدروکربوری و محدوده این میدان است، تصریح کرد: قطعا با حفاری چاه توصیفی و اخذ اطلاعات جدید مخزنی می‌توان نسبت به هزینه دقیق سرمایه‌گذاری توسعه این میدان نفتی دست یافت.

وی با یادآوری این که براساس حفاری اکتشافی انجام شده تاکنون فقط یک لایه هیدروکربوری در این میدان کشف و شناسایی شده است، اظهار کرد: اما بر اساس مطالعات انجام شده به نظر می‌رسد اگر به لایه های پایین تر برویم احتمال وجود لایه های نفتی دیگری وجود داشته باشد.

این مقام مسئول افزود: بنابراین بعد از مشخص شدن حد و حدود میدان سردار جنگل در دریای خزر، برآورد هزینه های مورد نیاز قطعی تر می شود.

وی با یادآوری این که در کنفرانس تهران توسعه و تولید میدان سردار جنکل در قالب بسته های سرمایه گذاری ارائه می شود، تبیین کرد: در جلساتی که به صورت انفرادی با شرکت ها داریم نیز در صورت جدی بودن شرکت ها، این بسته ها ارائه می شود. 

به گزارش NIOC، دور جدید فعالیت اکتشافی شرکت ملی نفت ایران در یک بلوک هیدروکربوری در دریای خزر با جا به جایی سکوی نیمه شناور حفاری امیرکبیر به زودی  آغاز می‌شود. علی اصولی نیز پیش از این ضمن تبیین و تشریح اهداف و برنامه های اجرایی پیش روی در بخش فعالیت های اکتشافی در دریای خزر و استان های شمالی کشور اظهار کرده بود: اقدامات، هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم به منظور جابه جایی و انتقال سکوی نیمه شناور امیرکبیر به بلوک 8.1 در دریای خزر صورت گرفته و به محض حصول اطمینان از آمادگی کامل ناوگان دریایی، عملیات جابه جایی و لنگر اندازی سکو در موقعیت جدید انجام خواهد شد.

۱۹ آبان ۱۳۹۴ ۱۴:۵۳
تعداد بازدید : ۵۹۰