حاشیه‌های روز دوم هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت

حاشیه‌های روز دوم هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت
دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در شرایطی به پایان رسید که بی میلی مدیرعامل شرکت ملی نفت برای پاسخ به سوالات خبرنگاران تبدیل به سوژه شد و او امروز نه تنها به سوالات آنها پاسخ نداد بلکه هنگامی که می‌خواست از خبرنگاران به سرعت دور شود پوشه‌اش به صورت خبرنگار ایسنا کوبیده شد!
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، از حاشیه‌های دومین روز نمایشگاه علاوه بر این اتفاق که با اعتراض برخی از خبرنگاران نیز مواجه شد و قلعه‌بانی هم برخورد خشن دو روز گذشته خود را انکار کرد ادامه بارندگی و ترافیک اطراف نمایشگاه بود.

* امروز در حالی دومین روز نمایشگاه به پایان رسید که همچنان برنامه کلی نشست‌ها و برنامه‌های جنبی روزانه اعلام می‌شود و بی‌نظم است. طی سال‌های گذشته معمولا در اولین روز برگزاری نمایشگاه و یا حتی پیش از آن برنامه نشست‌ها و سیمنار‌های مختلفی که در ایام برپایی نمایشگاه برگزار می‌شد از سوی روابط عمومی وزارت نفت اعلام می‌شد اما امسال در حالی که نیمی از نمایشگاه گذشته هنوز برنامه مشخصی برای آن اعلام نشده است.

* صبح امروز برنامه نشست‌های خبری در حالی در تابلو ستاد خبری نصب شد که خبرنگاران برای پوشش یک همایش به سالن دیگری دعوت شده بودند و تقریبا اکثر آن‌ها به طور اتفاقی از نشست‌هایی که بعدازظهر این روز برگزار می‌شد خبردار شدند.

* با گذشت دو روز از نمایشگاه میزان استقبال‌ و بازدید‌کنندگان نبستا افزایش یافته و در این میان افراد مختلفی برای دریافت هدایا به غرفه‌ها مراجعه کرده و اشتیاق فراوانی از خود برای "اشانتیون" گرفتن نشان می‌دهند و معمولا با سرعت زیاد غرفه‌ها را یکی پس از دیگری بازدید می‌کنند.

* ارائه آمارهای مختلف در یک زمینه که گاه متناقض هم هستند از دیگر حاشیه‌های این نمایشگاه است که مورد توجه اهالی رسانه قرار گرفته است. امروز نیز هرمز قلاوند ـ مدیرعامل شرکت ملی مناطق خیز جنوب ـ در نشستی خبری ایران را دومین کشوری دانست که ذخایر نفت و گاز دنیا را در دست دارد در حالی در یکی دو روز گذشته چند تن از مدیران ارشد نفتی کشور عنوان کرده بودند که ایران اولین رتبه در ذخایر نفت و گاز را داراست.

* دیگر اتفاق قابل توجه امروز تاخیر هرمز قلاوند برای حضور در نشست خبری‌اش بود. وی در حالی خبرنگاران رسانه‌های غیر تصویری را در انتظار نگه داشته بود که مشغول مصاحبه با چند شبکه تلویزیونی بود و به جای حضور در نشست خبری ترجیح داد میهمان رسانه‌های تصویری باشد.

* حضور وزیر سابق نفت هم از دیگر اتفاقات جالب نمایشگاه امروز بود که با استقبال خوب خبرنگاران مواجه شد و در نهایت کار را به جایی کشید که مسئولان برگزاری نمایشگاه نشستی خارج از برنامه برای صحبت‌های غلامحسین نوذری در نظر گرفتند.

* از دیگر نکات حاشیه‌ای امروز نمایشگاه هم می‌توان به نشست تخصصی که با حضور معاونان وزیر نفت برگزار شد اشاره کرد که در این نشست مدیرعامل شرکت ملی نفت، حمیدرضا سیدجعفری ـ مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت پخش ـ را نمی شناخت.

* ترافیک سنگین در ساعات اولیه صبح و پر شدن پارکینگ‌ها از دیگر اتفاق‌های روز دوم نمایشگاه بود که باعث شد برخی از غرفه‌داران نتوانند پیش از ظهر خود را به نمایشگاه برسانند.

۳۰ فروردین ۱۳۹۱ ۲۱:۰۴
تعداد بازدید : ۱,۱۳۷