ثبت پایین ترین قیمت PVC صادراتی آمریکا در 6 سال گذشته

ثبت پایین ترین قیمت PVC صادراتی آمریکا در 6 سال گذشته
کارشناسان دلایلی از قبیل کاهش تقاضای جهانی و داخلی برای این محصول، قیمت های پایین نفت خام و عرضه فراوان پی وی سی را عامل آن می دانند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، قیمت پی وی سی ( PVC ) صادراتی ایالات متحده بر مبنای FAS هیوستون، روز چهارشنبه 29 مهرماه، با 30 دلار کاهش به 650-660 دلار برای هر تن رسید.

این پایین ترین رقم از سوم ماه ژوئن سال 2009 به شمار می رود. داده های منتشر شده توسط موسسه پلاتس نشان می دهد که سطح فعلی قیمت ها، 215 دلار پایین تر از بیشترین قیمت این محصول در سال 2015 است. قیمت پی وی سی بر مبنای FAS هیوستون، در ماه آوریل امسال به بالاترین سطح خود یعنی 870 دلار به ازای هر تن رسید.

در شرایطی که تمایل مشتریان به انجام خریدهای تازه به طور روزانه کاهش می یابد؛ مذاکرات میان خریدارن و عرضه کنندگان همچنان ادامه دارد. قیمت این محصول بر مبنای FAS هیوستون، در پایان معاملات روز چهارشنبه 29 مهرماه، 620 دلار برای هر تن تعیین شد.

عواملی از جمله افت تقاضا در بازار ایالات متحده در سه ماهه چهارم سال 2015 ، قیمت پایین خوراک اتیلن و کندی آهنگ رشد اقتصاد جهانی سبب شده است تا علی رغم در جریان بودن یک رشته عملیات تعمیر و نگهداری در تعدادی از واحدهای تولید پی وی سی آمریکا، فشار بر قیمت های صادراتی همچنان ادامه یابد.

منابع می گویند: در حال حاضر مجتمع تولید پی وی سی مجموعه OxyVinyls شهر دیر پارک ایالت تگزاس، به منظور اجرای عملیات تعمیر و نگهداری سه هفته ای، در تعطیلی به سر می برد. انتظار می رود این عملیات تا پایان ماه اکتبر امسال تکمیل شود.

شرکت های Shintech و فورموسا پلاستیک آمریکا نیز با مشکلاتی در بخش تولید برخی از واحدهای خود روبرو هستند.

۲۰ آبان ۱۳۹۴ ۰۹:۲۹
تعداد بازدید : ۹۷۵